Nivells i Itineraris

ELS NOSTRES NIVELLS

Fins on arriba: Sabem i constatem que No tots poden arribar a la mateixa alçada

Situació aconseguida després d’un procés : valorem el procés educatiu partint de les possibilitats de cada alumne -Grau de benestar: Prioritat de treball

Instrument: Si definim els nivells amb els que treballem a partir dels nostres àmbits de treball i concretem els objectius a aconseguir amb uns criteris i indicadors d’avaluació clars , tindrem…

– Grau respecte a una escala : situarem a l’alumne en el moment en què es troba i fins on pot arribar.

CINC NIVELLS

1-Estimulació basal i sensorial

2-Comunicació i relació

3-Comunicació i aprenentatges funcionals

4-Funcionalització dels aprenentatges escolars bàsics

5-Competències escolars bàsiques.

-El nom de cada un dels nivells pretén situar-nos en un nivell de desenvolupament i en els aspectes educatius amb més pes en el treball global amb l’alumne.

-Els trastorns :motòrics , TEA, TGD, TM s’inclouran en aquests nivells tenint sempre en compte les necessitats i els tractaments que se’n deriven.

ITINERARIS -El concepte d’itinerari permet fer referència al rumb, orientació i descripció d’un determinat trajecte, recorregut o camí, el qual contempla la inclusió de cites als llocs, descansos i accidents que poden arribar a aparèixer durant la travessia. Així mateix, es coneix com a itinerari a la ruta que es tria a fi d’arribar a una certa destinació o el llistat de dades referents a un viatge.

Ho podem aplicar a: Els diferents moments de la vida escolar de l’alumne = ETAPES.

Cada ETAPA dóna resposta a les necessitats de cada nivell i ajuda a l’alumne a seguir la ruta que el portarà al final del seu itinerari . Cada alumne farà la seva ruta seguint les orientacions de l’itinerari marcat pel seu nivell.

NIVELLS / ITINERARIS

Cada nivell descriu un itinerari. —  A cada itinerari li assignem un color

—    —

NIVELL 1-Estimulació basal i sensorial ITINERARI: vermell
NIVELL 2-Comunicació i relació ITINERARI: taronja
NIVELL 3-Comunicació i aprenentatges funcionals TINERARI: groc
NIVELL 4-Funcionalització dels aprenentatges escolars ITINERARI : bàsics – blau cel
NIVELL 5-Competències escolars bàsiques. ITINERARI : Lila

NIVELL I GRUP CLASSE

Els grups classe els fem a partir de les valoracions i  propostes de final de curs.

Es té en compte l’edat (etapa) , el nivell de l’alumne , la relació amb els altres companys/es  i si poden compartir interessos comuns.

Per tant el nivell de tot el grup hauria de ser el mateix.

Però … … alguns alumnes poden estar en un moment fluctuant de la seva evolució , o… …es pot valorar que un grup de més nivell el pot estimular,  sempre ens mourem en nivells correlatius.

NIVELL I ALUMNE

Valorarem un nivell inicial de l’alumne . Ens facilitarà fer agrupaments el més homogenis possible.  No oblidem que l’alumne pot fer l’evolució desitjada…..

…O no

Pot passar que ens adonem que no està en el nivell que crèiem. Valorarem l’itineratge a fer, o sigui pensarem el grup més idoni. També podem valorar que el grup el pot estimular encara que no sigui del nivell del grup.

EQUIPS DE TREBALL I COMISSIONS DEL CEE SANT JOAN DE LA CREU CURS:12-13