CEEPSIR

Un centre d’educació especial proveïdor de serveis i recursos (CEEPSIR) és un suport intensiu que té com a finalitat orientar i concretar estratègies de centre i desenvolupar programes específics de suport (d’estimulació de la comunicació i el llenguatge, les habilitats adaptatives, l’autorregulació emocional o altres).

Des del curs 2012-13, vam iniciar un projecte d’inclusió, en el qual vuit professionals de l’escola es desplacen per diverses escoles públiques i concertades de Barcelona oferint col.laboració, assessorament i recursos als centres ordinaris, atenen alumnat amb necessitats educatives especials dins l’aula ordinària, per tal de promoure entorns inclusius, potenciant l’èxit dels nens i les nenes en els diferents àmbits de desenvolupament personal, social i curricular.

La col·laboració amb l’escola ordinària es realitza quan l’Equip d’Assessorament Psicopedagògic (EAP) que atén a l’escola ordinària considera que pot ser convenient. Aquest té un paper clau en el procés, ja que és qui rep la demanda de l’escola, analitza les necessitats i fa la derivació al CEEPSIR. El nostra alumnat ha de disposar de l’informe de l’EAP de reconeixement de necessitats especifiques de suport educatiu en el qual consti de manera explícita que requereix aquest suport.

Aquest servei permet obrir una altra porta al món educatiu i, per tant, entendre l’educació com un treball conjunt i de tota la comunitat educativa. La tasca de tot l’equip del CEEPSIR té com a objectiu ajudar a millorar tant la qualitat de vida de l’alumnat com a l’exercici professional dels docents.

Per assolir aquest objectiu, el CEEPSIR escolta tant a l’equip directiu com al claustre de professors, per tal de comprendre les característiques i la cultura del centre, valorant els recursos materials i humans dels que es disposa i contribuint a construir les estratègies de treball més adequades, per tal d’eliminar barreres en l’aprenentatge i garantir la participació de tot l’alumnat del centre.

El CEEPSIR, neix amb la voluntat de complir l’encàrrec de contribuir, juntament amb els altres serveis educatius de la zona, a dotar als centres d’ensenyament ordinari de recursos personals, tècnics i materials per tal d’optimitzar el procés educatiu dels alumnes amb NEE. El suport a la inclusió és, doncs, el nou repte a que afronten l’escola especial i els seus professionals.