Estimulació multisensorial.

Des dels primers mesos de vida, els nens van creant el món que els envolta a partir del que veuen, toquen, senten, oloren,… En definitiva, s’adapten al seu entorn i l’exploren a partir dels sentits. Les experiències que reben d’aquesta exploració els donarà pistes de com són els objectes, les formes, les mides, els colors, els sabors,… Per tant, la sensació i la percepció són les bases del coneixement i marcaran el desenvolupament posterior de la intel·ligència, el llenguatge i els coneixements en general.

A les sessions d’estimulació sensorial, ajudarem a què els òrgans dels sentits puguin rebre informacions de l’exterior. L’alumne les transmetrà i les interpretarà en el seu interior. A partir d’aquí, rebrà una experiència més que la integrarà amb la resta que ja té, donant lloc a ampliar el seu marc de desenvolupament.

• Què succeïx amb els/les nens/es que presenten NEE?

Quan ens trobem amb alumnes que tenen dificultats per a aquesta integració o tenen mancances socials i familiars, és important oferir-los un món ple d’estímuls, de vivències, de moviments,… .Aquest treball perceptiu el farem dins la sala multi-sensorial, centrant-nos en estimular un únic sentit o en estimular, en una mateixa sessió, més d’un sentit a la vegada.

L’escola disposa d’una sala específica per treballar tota l’àrea sensorial: sala d’estimulació multi sensorial (SEMS). Independentment, però, moltes activitats sensorials es poden treballar també a les pròpies aules.

Entenem per estimulació sensorial aquell conjunt d’activitats i tècniques que permeten a l’alumne interactuar amb l’entorn que l’envolta. Mentre aquest sigui estimulat, anirà integrant noves experiències d’aprenentatge.

L’objectiu és centra en activar els sentits que permetran l’entrada d’informació al cervell. Els sentits sensorials els classificarem en dos grans blocs:

-sentits exteroceptius: vista, oïda, gust, tacte i olfacte.

-sentits interoceptius: vestibular i propioceptius.