Els meus orígens

Des de l’aula de llengua aquest trimestre hem treballat l’escriptura a través de redaccions on els alumnes parlen del seu lloc d’origen. Alguns parlen de la ciutat, poble o país que els ha vist néixer i d’altres ho han mesclat amb moments de la seva vida.
La veritat que ha estat una activitat molt engrescadora i motivadora per ells ja que hem visualitzat vídeos dels llocs d’origen, hem buscat fotografies i fins i tot hem establert converses per conèixer altres cultures.
S’ha de dir però que alhora ha estat una activitat un pèl difícil per aquells alumnes que els costa expressar-se, nois que han arribat fa poc al país i que tenen seriosos problemes per expressar-se. Tot i això podem dir que han sortit unes redaccions molt interessants.

Tot seguit us en deixem alguns fragments…

TARRAGONA

REUS

SIDI BEL ABBÈS

LARACHE

A los 11 años volví a mi país por un tiempo y me gustó muchísimo, sus calles, las casas, ya que son muy diferentes a las de aquí. Allí vivía en una casa bastante humilde que es de mis abuelos. Ellos tienen un restaurante, bueno, si se puede llamar así, hay una parte que es la cocina y otra parte en la que sacan unas cuantas mesas y sillas a la calle,entonces en el poste de la luz ponemos un letrero, que indica lo que hay de comida y la gente se va sentando.Cuando yo estuve en mi país les ayudaba haciendo de camarero, anotando sus pedidos y me gustaba mucho. Trabajábamos de lunes a sábado y el domingo descansábamos.
El colegio también me gustó más que el de España. Hay sillas de madera con una tabla para poder escribir, no hay pizarras táctiles ni reproductores y si llevabas las uñas largas o las manos sucias te pegaban con una regla en las puntas de los dedos.

A la província de Tarragona trobem un petit poble que és capital
de la comarca de l’Alt Camp: Valls.
És molt conegut per les colles castelleres; la colla Joves Xiquets
de Valls i per la Colla Vella, dues colles que destaquen molt en el
món casteller.
També és molt conegut per la fama dels calçots ja que cada any
fan una festa que tothom la coneix com «calçotada», normalment
se celebra cap a principis de novembre i acaba a finals d’abril. Tots
els grans restaurants de la zona com Casa Félix o la Masia del Bou
no paren de fer calçotades cada cap de setmana en les que venen
gent de tot arreu fins i tot de fora de la comarca i de Catalunya
per gaudir dels calçots de Valls.