Llanterna digital

Els premis llanterna digital són una iniciativa de la coordinadora de Serveis Lingüístics de Lleida de la qual formen part la Direcció General de Política Lingüística, del Consorci per la Normalització Lingüística (CNL Lleida), els Serveis Territorials de Salut, Justícia i Ensenyament i l’Institut de Llengües de la Universitat de Lleida, l’Escola Oficial d’idiomes de Lleida i el Servei Lingüístic de Comissions Obreres.

El curs 2014-2015 el CE El Segre participà per primer cop als Premis llanterna digital, premis que volen promoure l’ús del català i l’occità, mitjançant curtmetratges que promoguin una reflexió sobre les llengües.
El resultat d’aquesta participació va ser l’atorgament d’un primer premi en el curt “En català sí, en català”, en la categoria de Centres Educatius.

En l’edició de 2016, el nostre centre també va ser-hi present amb el vídeo “Ramon Llull, l’origen” donant continuïtat a l’experiència iniciada i que més que el reconeixement final que va esdevenir, finalistes i 1r premi a la votació popular, posem molt en valor tot el procés educatiu que es genera des de la idea inicial fins al producte final.

Al 2017 vam continuar participant-hi i vam presentar el curt “Acceptes el repte?” en què vam quedar finalistes tant en el premi del jurat com en el de la votació popular.

Al 2018 vam presentar un altre vídeo titulat: “Mare, sento, canto, escric” i vam quedar finalistes.

Pensem que aquesta aventura l’hem de continuar, ja que és un element motivador per als alumnes, fomenta el bon clima, l’aprenentatge de les noves tecnologies i es veu reconegut l’esforç dels alumnes en un producte audiovisual atractiu.