Itineraris formatius

Formació que s’imparteix al centre

Un dels objectius de la nostra intervenció formativa és poder oferir itineraris formatius adequats al perfil del nostre alumnat i que tinguin possibilitats d’èxit quan el finalitzin, alhora de poder oferir una acreditació de la formació assolida.

També pretenem en cas de no poder assolir l’itinerari formatiu, per múltiples raons com manca d’implicació, temporalitat, règim …, poder tenir quelcom de tipus documental que acrediti una formació rebuda durant l’estada del menor / jove al nostre centre.

             Educació obligatòria

ESO 1r, 2n, 3r i 4t fins als 16 anys i podent arribar al 18 anys en repeticions.

El nostre centre té aprovat com a mesura d’atenció a la diversitat un PDC mitjançant Resolució del Director dels SSTT, aprovat el juny de 2010.

Com a criteri general la superació de l’ESO amb el nostre PDC ha de permetre la continuïtat formativa, si s’escau, en un CFGM.

             Educació post-obligatòria

• PFI “Auxiliar de vivers i jardins” (aprovat el 2012 per al curs 2012-2013)

De forma ordinària poden matricular-se els alumnes amb 16 anys i més, encara que amb 15 si el motiu està fonamentat es permet la seva matriculació.

Mitjançant l’assoliment d’un PFI (abans PQPI) s’obtenen acreditacions de competències professionals de nivell 1.

A més, amb una avaluació positiva del curs al 2n trimestre, permet que si l’alumne es presenta a la prova d’accés a CFGM, no hagi de fer la prova de tecnologia i Ciències Naturals i si treu un 4 o més a la PACFGM, se li suma la nota de l’avaluació extraordinària multiplicada per 0.2.

L’assoliment del PFI està condicionat a la realització de les pràctiques en un Centre de Treball i la seva avaluació positiva.

• Ges 1 i Ges 2

Són ensenyaments que realitzen els CFA orientats a l’obtenció de l’ESO.

Cal ser major de 18 anys o complir-los en l’any natural que cursa els estudis.

Permet una sèrie de convalidacions, com per exemple qui tingui superat el 3r d’ESO pot matricular-se al GES 2

Els mòduls s’articulen per trimestres i es superen individualment.

• Etapa Instrumental (majors de 18 anys)

Nivell 1 Alfabetització

Nivell 2 Neolectors

Nivell 3 Certificat de formació instrumental

• Llengües

Poden matricular-se a partir de 16 anys, perquè s’entén com a llengües d’acollida i relació social.

Català Nivell 2 i Nivell 3

Castellà Nivell 2 i Nivell 3

• Anglès (majors de 18 anys)

Nivell 1

Nivell 2

• Preparació per a l’assoliment de proves lliures

Per a l’obtenció del GES. Majors de 18 anys

Per a l’accés a CFGM. Tenir 17 anys o complir-los abans de la data de la realització de la prova.

Per a l’obtenció del certificat del cicle de formació instrumental

Per a l’obtenció de certificats de llengua catalana (Bàsic A2 i B1) que organitza la Direcció General de política lingüística.