ACTIVITATS COMMEMORATIVES DEL DIA 8 DE MARÇ

Des del Centre Educatiu El Segre, durant la setmana del 2 al 6 de març, hem realitzat diverses activitats per commemorar el Dia Internacional de les Dones.

Des dels diferents espais educatius, aules i tallers hem realitzat les següents activitats:

• Exposició de diferents murals realitzats amb cartró-ploma. Cada aula i cada taller n’ha realitat un, on s’explicita la lluita per aconseguir uns drets ja consolidats i altres que es reivindiquen, i s’evidencien els diferents avenços que les dones han anat assolint en el temps i també que queda recorregut per fer.

• El dimecres, de 9:30 a 11:30 en el marc de la tutoria grupal, des de les diferents aules i tallers hem analitzat i valorat les descobertes de les dones en l’àmbit científic.

• Redacció amb els alumnes d’ESO del text per presentar als VII Jocs Florals Escolars de Catalunya. El text parla de la violència de gènere i es titula: “Si l’estimes, perquè li pegues?”

• Al taller de Lampisteria, realització d’una escultura simbòlica, commemorativa del dia.

• Des del taller d’Hostaleria elaboració d’un pastís de celebració del 8 de març.

• Els grups de PFI i FO de Jardineria han plantat un arbre commemoratiuL’arbre “ginkgo biloba” és una espècie prehistòrica, diòica (sexes separats) i s’ha plantat un arbre “femella”. El simbolisme que té aquest arbre, és que és un arbre molt resistent, que ha sobreviscut els diferents canvis que ha sofert el planeta i aquesta idea de resistència és la que entenem, identifica el sexe femení. Tindrà una placa commemorativa.

• El divendres, visionat de la pel·lícula “Yentl”.Tot seguit us deixem amb les imatges del que ha estat una setmana plena d’activitats.