Nova microxarxa de la Biodiversitat a les Escoles Bressol

Es tracta d’un projecte on la finalitat és la de col·laborar en la millora de la biodiversitat de les escoles bressols municipals de Lleida. La Diana Calvo de la Regidoria de Medi Ambient ens va proposar produir maduixeres per entregar-les a les escoletes municipals de Lleida, tot i que finalment es van entregar també a alguna escola i institut. Els alumnes encarregats de produir aquestes maduixeres han estat els que estan cursant un PFI de jardineria i els que realitzen l’àmbit pràctic de l’ESO.

Tot seguit us deixem amb la cronologia d’aquest projecte.

• 19 de setembre Es comencen a realitzar les divisions de mata i plantacions per esqueixos. En total es fan 220 plantes.
  • Gener i febrer. Es protegeixen de les gelades dins de l’hivernacle.
  • Finals de març (abans de Setmana Santa) Es donen augments de temperatura sobtada que, tot i estar pendents del reg, deriven en estrès hídric i perden algunes fulles, i amb elles part de la seva vigorositat. Les traspassem a l’umbracle.
  • Abril. Neteja de fulles i fruits en mal estat per estimular la producció de noves fulles i flors.

ENTREGA MADUIXERES 14 abril de 2023. Es preparen 12 safates amb 14 plantes i una planta extra de les que fa temps que tenim a l’umbracle (sedum, papirus o heures). Amb la Diana Calvo, responsable de l’Agenda 21 escolar de la Paeria de Lleida anem a repartir les maduixeres als següents centres:

1. EBM GARDENY
  2. EBM RONDA