Ordinador de l’alumnat

Ordinador de l'alumnat

Normes bàsiques

• El professorat és qui dirigeix la classe, i anuncia i indica què cal fer en cada moment de la sessió.
  • L’ordinador a l’institut és una eina de treball.
  • Per tal que l’ordinador sigui una eina útil, cal estar atent i ser àgil en l’execució de les indicacions que dóna el professorat.
  • L’ordinador s’utilitza en funció del que diu el professorat a l’inici de la classe o bé durant el desenvolupament. L’alumnat l’ha de tenir a l’abast, però no l’engegarà fins que el professorat ho indiqui.
  • En cap cas es faran tasques diferents de les que indiqui el professorat.
  • No és permès de connectar-se a pàgines o tenir pantalles obertes diferents de les indicades pel professorat.
  • El professorat podrà retirar temporalment l’ordinador si no se’n fa l’ús correcte.
  • Quan ens trobem amb un problema tècnic, no es pot interrompre la classe. Ho tornarem a provar i, si no va bé, ho provarem per altres camins. Si no ho hem pogut solucionar, esperarem al final de la classe o quan el professorat ens pugui atendre.
  • A les guàrdies no es farà ús de l’ordinador si no hi ha una indicació expressa del professorat que encarrega la feina.
  • L’ordinador no es pot fer servir als passadissos ni durant l’esbarjo.
  • Cal tenir clar que l’ordinador és de les famílies i que l’alumne/a, juntament amb la família, és responsable del seu manteniment.
  • En cas d’avaria la família haurà de posar-se en contacte amb el Servei d’Assistència Tècnica del fabricant de l’ordinador.

Consells d’ús

• L’ordinador ha d’estar completament carregat a l’inici de la jornada. Només es podrà endollar si, al llarg del dia, es descarrega i sempre amb permís del professor/a.
  • Per desendollar-lo ho farem sempre per l’endoll, mai estirant el cable.
  • Desarem tots els arxius en l’espai Drive del compte de correu @insvilafant.cat. Cal disposar sempre d’una còpia de seguretat.
  • Pot facilitar la feina fer ús d’un ratolí.
  • En els canvis de classe cada alumne ha de tenir cura del seu ordinador.