Projecte d’Autonomia de Centre (PAC)

El curs 06-07 el nostre institut va elaborar un Pla de Millora de la Qualitat de l’Ensenyament a la Secundaria.

Aquest pla es concretava, entre d’altres aspectes, en la posada en marxa d’un servei d’estudi assistit adreçat als alumnes del centre, que funcionava, i encara funciona, les tardes de dimecres i divendres. El primer curs van poder gaudir del servei uns vint alumnes d’ESO.

A partir d’aquell Pla de Millora de tres cursos de durada, el curs 2009-2010 es va iniciar el nostre Projecte d’Autonomia de Centre (PAC), que tindrà un abast de quatre cursos. La idea és una mica la mateixa, fer una avaluació del moment en que ens trobem, identificar quines són les coses millorables i els elements de la nostra comunitat educativa en que ens podrem recolzar i elaborar estratègies per aconseguir aquestes millores.

El nostre centre té com a objectiu principal formar persones des d’un punt de vista integral. D’aquesta manera, formem ciutadans preparats per ser competents en diversos àmbits. Nois i noies amb una competència social que els permet integrar-se en una societat canviant, preparats amb rigor curricular i orientats per continuar la seva formació postobligatòria. Nois i noies que, gràcies al seu bagatge cultural i al rigor en el plantejament dels diversos continguts i a les competències adquirides continuen els seus estudis a la Universitat, o els Cicles Formatius. Nois i noies, en tots els casos, que respecten les altres persones i que conviuen en un marc de respecte, seguretat i companyonia que els permet ajudar qui ho necessita i exigir el compliment de les normes de convivència quan cal.

El procés comença am l’elaboració del DAFO, que ens mostra, a partir de les dades recollides d’una sèrie d’enquestes fetes a tota la comunitat educativa, les nostres Amenaces, Possibilitats, Fortaleses i Debilitats, en el llenguatge de les estratègies de millora continua de resultats.

El final de la planificació es concreta en un Mapa Estratègic, que concreta per cada curs escolar les activitats a fer.