Meteotek 08

El projecte Meteotek08, una sonda meteorològica, va començar durant el febrer del curs 07/08 per alumnes del crèdit de Taller de Tecnologia a l’IES Bisbal, un institut de secundària situat al Baix Empordà.

Durant els primers mesos es va començar a crear els primers prototips i a aplicar les primeres idees, fins que malauradament el crèdit es va acabar al juny. Tot i això, el treball va continuar durant tot l’estiu, quan es va deixar el projecte gairebé enllestit. Els problemes amb el distribuïdor del mòdul de comunicacions van comportar l’endarreriment del projecte fins al passat febrer de 2009, quan es va fer l’últim esforç per acabar el projecte i així ha estat, amb uns resultats molt satisfactoris.

Decidits a acabar el projecte, es van posar forces durant el febrer de 2009 en acabar de perfeccionar algunes coses, fer més proves per garantir el funcionament, demanar permisos i finalment fer el llançament. Es va acordar fer-lo el dia 28 de febrer, ja que les condicions climàtiques semblaven òptimes i ja estava tot apunt. La població escollida va ser Bujaraloz, situada als Monegros, degut a la seva bona posició: lluny del mar i zona poc habitada.