Història

Durant molts anys, la comunitat educativa de la Vall de Llémena va reivindicar poder disposar d’un centre de secundària per acollir els alumnes de l’Escola Agustí Gifre que en aquell moment havien d’anar a estudiar a Girona, concretament als instituts públics Carles Rahola i Narcís Xifra.

Tot i que el nombre d’alumnes ho permetia i que la saturació dels centres docents de secundària de Girona, la profunda crisi econòmica va provocar una reducció de les inversions i com a conseqüència, la impossibilitat de construir el tan demanat Institut a Sant Gregori.

Durant la segona meitat del 2013, després de fer una previsió del nombre de línies necessàries a la ciutat de Girona per encabir els alumnes provinents de 6è de primària, es va fer imprescindible la creació de dos centres educatius nous.

L’Ajuntament de Sant Gregori i posa a disposició del Departament d’Educació les dues plantes de sobre la biblioteca Miquel Martí i Pol, que tenen dimensió suficient per acollir un nou institut de dues línies.

LIMG_0034a insistent demanda de les famílies, la col.laboració de la Mancomunitat de la Vall de Llémena i la gran disponibilitat de l’Ajuntament de Sant Gregori juntament amb les aportacions econòmiques del mateix ajuntament,   la Diputació i el Departament d’Ensenyament, fan possible el naixement del centre.

A mitjans de febrer es nomena una direcció que desplegarà el projecte pedagògic i gestionarà la matrícula dels alumnes i durant l’estiu es realitzen les obres per poder disposar de tres aules i un parell de sales que permetin iniciar les classes en les millors condicions.

El 15 de setembre de 2014, l’institut obre les seves portes amb 46 alumnes de 1r d’ESO distribuits en dos grups i 6 professors amb el nom d’Institut Nou de Sant Gregori.IMG_2003

Durant aquest primer curs es van crear les estructures del centre i el Consell Escolar i es van dedicar tots els esforços en implementar un projecte que va ser escollit pel Departament d’Ensenyament i en donar visibilitat a l’Institut. També, a través d’un procés participatiu obert, es va escollir un nom que fos representatiu per a tota la comunitat educativa. Aquest nom va ser Institut Vall de Llémena.

I amb la primera promoció vam anar creixent de cursos i vam tancar el cicle d’ESO amb la graduació de la primera promoció: 2014-2018.

L’any 2021-22 vam iniciar els estudis de Cicle Formatiu de Grau Mitjà de Vídeo, DJ i So. L’Ajuntament de Sant Gregori ha facilitat la renovació de la seu de Carrerr Baix, 3, on hi ha l’esglèsia, per poder-hi cursar aquest cicle tan demanat. També podem disposar de les instal·lacions de la Pineda i Ràdio Sant Gregori, per oferir una formació de gran qualitat per formar els professionals de l’àudiovisual.

El  curs 2023-2024 celebrem el 10è aniversari i el centre segueix creixent de nombre d’alumnes d’ESO. Actualment, la majoria de cursos tenen 3 línees i per aquest motiu ampliem el centre amb aules prefabricades a l’extensió de terreny que ha adquirit l’Ajuntament al costat del menjador, darrera la pista esportiva.