- 5 de març de 2024: PUBLICACIÓ DE L’OFERTA INICIAL DE PLACES
- 7 de març de 2024 a les 18 h.: Portes obertes a l’Institut Julio Antonio. Primerament xerrada informativa a la sala d’actes del centre adreçada a l’alumnat i a les famílies interessades. En acabar la xerrada informativa les famílies que vulguin visitar l’Institut ho podran fer la mateixa tarda.
- Del 8 al 20 de març de 2024: la sol·licitud de preinscripció és electrònica i es pot fer des de qualsevol ordinador, tauleta o mòbil connectats a Internet, per la qual cosa desapareix l’opció de sol·licitud presentada en format paper cliqueu aquí per presentar la sol·licituds
És molt important respectar les dates de presentació, perquè totes les sol·licituds que es presentin fora d’aquest termini perdran qualsevol prioritat a l’hora d’obtenir la plaça. En la sol·licitud de preinscripció cal indicar si el centre escollit és un centre adscrit a l’escola de primària on s’han cursat els cursos anteriors. L’adscripció dels centres i els criteris prioritaris i complementaris serveixen per adjudicar una puntuació a cada sol·licitud i establir l’ordre d’accés a les places dels centres. Cal presentar la sol·licitud i adjuntar-hi la documentació d’identificació o de criteris que correspongui.
- Fins al 22 de març de 2024: presentació de documentació. Aquests dies pots presentar documentació acreditativa que no hagis pogut adjuntar durant el període de presentació de sol·licituds.
- 17 d’abril de 2024: Publicació de la llista de sol·licituds amb puntuació provisional . En aquesta llista hi ha les sol·licituds ordenades alfabèticament amb la puntuació que ha rebut cada sol·licitud en aplicar-hi el barem. Les famílies també podran accedir a la consulta individual, accedint a Consulta la llista de sol·licituds amb la puntuació provisional, amb el DNI, NIE o passaport de la persona que va presentar la sol·licitud i el seu codi, a la web preinscripcio.gencat.cat.
- Del 17 al 22 d’abril de 2024: presentació de reclamacions. Durant aquest període, si detectes alguna errada o anomalia en la puntuació assignada, pots presentar una reclamació. Es pot fer des de la mateixa consulta individual o des de l’opció “Fes el seguiment de la teva sol·licitud” de la web preinscripcio.gencat.cat. A més, teniu a la vostra disposició aquest vídeo tutorial Com presentar una reclamació contra la llista amb la puntuació provisional.
- 25 d’abril de 2024: Publicació de la llista de sol·licituds amb la puntuació un cop resoltes les reclamacions.
- 2 de maig de 2024: Publicació de la llista ordenada. En aquesta llista, en primer lloc es té en compte les adscripcions, desprès la puntuació de criteris prioritaris, de més a menys, i en cas d’empat primer la puntuació pels criteris complementaris i després el número de desempat.
- 7 de juny de 2024: oferta final de places escolars. Publicació del nombre definitiu de places escolars per centre i curs que és el que s’utilitza per a l’assignació de places.
- 10 de juny de 2024: llista d’alumnes admesos i llista d’espera. Finalment, es publica la llista d’alumnes admesos al centre i també la llista d’espera.
DOCUMENTACIÓ NECESSARIA PER FER LA SOL·LICITUD
A l’hora de fer la sol·licitud de preinscripció cal tenir preparat el codi identificador de l’alumne o l’alumna. Tots els infants que han estat matriculats a Catalunya a partir del curs 2015-2016 tenen assignat un número d’inscripció al Registre d’alumnes de Catalunya (RALC). Aquest codi us el facilitarà el centre escolar en el qual estigui matriculat el/la vostre/a fill/a aquet curs 2023-2024. També es pot consultar des d’aquest web, a l’apartat Consulta l’identificador de l’alumne. Per fer la consulta i obtenir el número d’identificador, el pare, la mare o el tutor o la tutora legal que faci el tràmit s’ha d’autenticar electrònicament. El portal sol·licita la data de naixement de l’alumne i, un cop validada, mostra la informació en pantalla. És important verificar també que tota la informació que hi apareix és correcta. En cas contrari, cal sol·licitar una rectificació de les dades. En la sol·licitud de preinscripció s’ha de consignar aquest codi en la casella «Identificador de l’alumne» de l’apartat «Dades personals de l’alumne».
La sol·licitud de preinscripció es fa en línia, per la qual cosa desapareix l’opció de sol·licitud presentada en format paper. La sol·licitud es pot presentar de dues maneres:
Sol·licitud electrònica: Cal identificació digital: IdCAT Mòbil, Cl@ve, DNI electrònic, o TCAT (per treballadors de la Generalitat de Catalunya).
- Dades personals i de filiació:
Alumne amb identificador de RALC: no cal presentar cap document, es recuperen les dades de RALC.
Alumne que no ha estat escolaritzat mai a Catalunya: Certificat electrònic de naixement o llibre de família o altres documents relatius a la filiació, o passaport o document d’identitat d’un país de la UE (document amb què s’ha identificat a la sol·licitud).
Sol·licitud en suport informàtic: Sense identificació digital: La identificació de qui presenta la sol·licitud es fa amb la presentació del seu document d’identitat junt amb la sol·licitud.
- Dades personals i de filiació que s’han d’adjuntar a la sol·licitud:
El certificat electrònic de naixement o el llibre de família o altres documents de filiació.
Document d’identitat de la persona sol·licitant (DNI, NIE o passaport).
Resolució acreditativa de la situació d’acolliment o de tutela, de la Direcció General d’Atenció a la Infància i l’Adolescència.
Acreditació dels criteris de prioritaris i complementaris, per als dos tipus de sol·licitud, la electrònica i la de suport informàtic :
El contracte laboral, el certificat d’empresa o la declaració censal d’alta, modificació o baixa de l’Agència Tributària, per justificar la proximitat entre el lloc de treball i el centre educatiu, si aquesta és l’opció de proximitat que ha triat.
El document acreditatiu de la renda garantida de ciutadania, si la família n’és beneficiària.
El certificat electrònic de naixement o el llibre de família en el cas dels alumnes que hagin nascut en part múltiple.
La condició de víctima de violència de gènere s’acredita per qualsevol dels mitjans establerts a l’article 23 de la Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere: sentència, informe del ministeri fiscal, informe de serveis socials o qualsevol altra informe en què consti aquesta situació. La condició de víctima de terrorisme s’acredita amb el certificat que emet la Subdirecció General de Suport a Víctimes del Terrorisme del Ministeri de l’Interior.
En els casos en què la consulta interadministrativa de la de la família nombrosa o monoparental, de la discapacitat, o bé del padró, no s’hagi produït per causa d’oposició de la persona que presenta la sol·licitud, per que no s’hagi marcat la casella corresponent d’haver informat les persones interessades de l’autorització donada o per que no hagi donat resultats, caldrà presentar la documentació corresponent. Aquesta informació constarà en el resguard actualitzat (que s’envia l’endemà de la presentació de la sol·licitud) així com a la publicació del barem provisional.
Per ajudar-vos tot seguit trobareu un vídeos del Departament d’Educació que us serviran per aclarir dubtes en els moments clau del procés.
Com emplenar la sol·licitud Com adjuntar documentació Com digitalitzar documentació
Tota la informació sobre el procés de preinscripció la trobareu al Web per a la preinscripció en línia: preinscripcio.gencat.cat
Tens dubtes? Preguntes més freqüents
Tota l’oferta educativa la trobaràs a: triaeducativa.gencat.cat