Pojecte de dinamització del Servei de Mediació i de Formació de Mediadors

A l’Institut de Sales, la finalitat essencial i primera és la millora de la qualitat de l’ensenyament, entesa com la formació integral dels alumnes.
En aquesta línia, durant els últims anys, en el centre s’ha anat instaurant una via paral·lela a la simple aplicació de l’aspecte punitiu de les Normes d’organització i funcionament de centre, la Mediació.
Anomenen mediació estrictament als conflictes identificats i amb voluntat de resolució per part de les parts implicades.
Instaurar el Servei de Mediació i la posada en marxa, no va ser gaire complicat. Totes les persones que vam fer la formació ( equip directiu, professors i professores, personal del PAS, alumnes i mares i pares), ens vam haver d’oferir un dia per setmana a l’hora del pati per fer una mediació si era necessari. Es van fer cartells que es van penjar per tot el centre i el més important, tots els formadors crèiem en aquest projecte.
A partir del curs 2008-2009 el Servei de Mediació del centre ja estava consolidat, i es van fer 12 mediacions. Al curs 2009-2010 van ser 19 els conflictes mediats. Al curs 2010-2011 es van fer 16 mediacions i durant el curs passat 17 mediacions en total.
Cal dir que dins de la comunitat educativa es fan moltes més mediacions, tot i que amb un caire no tan formal. Són conflictes que es solucionen en el moment de l’incident, perquè hi ha alguna de les parts que està en posició de dominar o de ser dominat per l’altre, etc.
Amb el pas del temps i la mobilitat dels professors i professores, així com també per la finalització de les diferents etapes educatives, ha provocat que les persones mediadores siguin menys.
Per tal de tornar a revifar l’esperit mediador de la comunitat educativa, i d’augmentar el número de persones mediadores, s’ha tornat a fer un curs de formació de mediadors dirigit als nostres alumnes.
Aquest curs s’ha fet en tres sessions de dues hores, els dies 21 i 28 de novembre i el 5 de desembre. En ell han participat 11 alumnes dels cursos de 2n i 3r d’ESO. La formació va estar a càrrec de dues mediadores municipals i els nostres alumnes l’han aprofitat molt!
Des de l’Institut volem agrair a la Lorena i la Lourdes que el curs hagi estat tan dinàmic, i als nostres alumnes volem felicitar-los per la seva implicació en la millora de la convivència al centre!
Ànims mediadors i mediadores!! Gràcies a vosaltres farem de l’Institut Sales un exemple de relacions de respecte i cordialitat.