Manifest contra les retallades

retallCada centre amb els recurs suficients.

L’any 2011 la reducció del pressupost de funcionament dels centres de secundària de Catalunya ha estat aproximadament d’un 20%. Les direccions dels centres han hagut de fer malabarismes, retallant el pressupost de neteja, pactant l’ajornament del pagament dels rebuts a les companyies de distribució, d’aigua, d’electricitat i de fuel per a les calefaccions i tot plegat sense tenir en compte que els preus no han deixat de pujar. I enguany… Aquest fet ha provocat, en alguns centres, que s’hagin hagut de tancar part de les dependències i en d’altres han hagut de limitar la calefacció a dues hores al matí i dues hores a la tarda perquè no hi ha prou fuel per a les calefaccions ni prou energia per encendre els llums de tots els edificis.

I si això no fos prou, el Departament d’Educació no es fa responsable de cap actuació extraordinària de manteniment de cap centre, ignorant greus problemes de patologies constructives als edificis, com ara grans degoters que tenen alguns centres.

Les Juntes de les Ampes de diversos instituts públics de secundària de Sabadell i comarca hem decidit demanar-vos a tots els pares que creieu en una escola pública de qualitat que signeu la carta adjunta per enviar-la a totes les autoritats competents i exigir-los un compromís de recolzament a l’ensenyament públic de Catalunya.

Esperem el vostre suport actiu. Si anem tots alhora no ens podran aturar. Les AMPES dels IES ARRAONA, IES PAU VILA, IES JOAN OLIVER, IES LES TERMES, IES MIQUEL CRUSAFONT, IES ESCOLA INDUSTRIAL, ESCOLA CATALUNYA, IES AGUSTÍ SERRA I FONTANET, IES SABADELL I IES FERRAN CASABLANCAS de Sabadell de l’IES LA RIBERA de Montcada, de l’IES BADIA DEL VALLÈS de Badia del Vallès i de L’IES LA ROMÀNICA de Barberà, us convidem a signar el manifest.