L’alumnat de 4t d’eso avalua l’ecosistema del Terri dins del projecte Rius

S’acaba el curs i els alumnes de l’optativa de biologia i geologia de 4t d’ESO, després de la revista científica sobre la biotecnologia i les presentacions sobre les teories de l’evolució de la vida a la Terra, han acabat el curs amb l’última sortida per conèixer de primera mà el funcionament dels ecosistemes fluvials. Han anat a Cornellà de Terri per avaluar l’ecosistema fluvial del riu Terri. Aquesta actuació s’emmarca dins el Projecte Rius que s’estén per tot Catalunya aportant dades de totes les conques fluvials de la nostra terra. Les dades que vam recollir del riu Terri formaran part de l’anàlisi de la conca del Ter. Els paràmetres estudiats són els que indiquen la qualitat hidromorfològica (cabal d’aigua), la qualitat fisicoquímica (nitrats, pH, saturació d’oxigen, olor i transparència) i la qualitat biològica del riu (éssers vius vegetals i animals com a indicadors biològics).
Ha estat una excursió ben tranquil·la, amb un entorn natural meravellós i hem pogut fer molta feina malgrat el sol i la calor.