01. Sant Jordi a les aules. Dia de la Terra

Curs 17-18

Durant la setmana de Sant Jordi i els dies previs, concretament des del dimecres 17 fins el dimecres 25 d’abril, a totes les aules a primera hora del matí, es llegirà un conte per part d’un adult. Aniria bé que un dels contes es llegís en castellà (l’altre/a tutor/a i un altre en anglès (Núria, Montse Ll, Sandra, Sílvia,…) Cada cicle s’organitzarà de manera que a totes les aules es llegeixin els contes, i cada mestre sàpiga quin dia i a quina classe ha de llegir-lo.

Aquest curs el tema dels contes és al voltant del Dia de la Terra que se celebra el 22 d’abril. Amb la seva lectura pretenem reflexionar amb l’alumnat sobre la necessitat de cuidar el medi ambient.

Disposareu d’un dossier per classe, amb 8 o 10 contes perquè pugueu triar els 6 que més us agradin. Aquest dossier es quedarà a la biblioteca d’aula.

Recordeu ambientar l’aula amb poca il·luminació, encens, música tranquil·la (carpeta P/026 Música relaxant, convindria triar abans les músiques que més us agradin i copiar-les a l’ordinador de l’aula),…

Un cop acordat  el conte o contes que heu de llegir, recordeu també de preparar-vos-el abans, per tal de poder donar-li l’entonació i l’efecte necessari.

Us desitgem un bon Sant Jordi!

Comissió de Biblioteca

22 D’ABRIL. DIA DE LA TERRA

La celebració del Dia de la Terra pretén ampliar i diversificar el moviment ambiental a tot el món per construir un medi ambient saludable i sostenible; abordar el canvi climàtic, i protegir la Terra per a les generacions futures.

Enguany és la cinquena edició de la celebració d’aquesta diada a Rubí, que en aquesta ocasió pretén visualitzar la gran quantitat de persones, comerços i entitats enamorades de la terra que, amb les seves accions i actituds, treballen per conservar la bona salut del planeta.

El Dia de la Terra cada cop compta amb més escoles, entitats, comerços i ciutadans que la fan créixer. I és que cada cop més rubinencs i rubinenques fem “…en llocs petits, coses petites, per poder canviar el món”.