Som Filoscola

L’ESCOLA PAU CASALS SOM FILOSCOLA!!!
logo-filoscola

El curs 14-15 vam signar un compromís amb el Grup IREF per ser FILOSCOLA.

Les Filoscoles som una xarxa de centres educatius de tots els nivells (infantil, primària, secundària i universitat) que treballem el projecte de Filosofia 3/18 propiciat pel GrupIREF que té com a objectiu estimular la capacitat reflexiva i crítica de l’infant o jove.

Es tracta d’un projecte que s’aplica des dels 3 als 18 anys. A la nostra escola el portem a terme, amb tot l’alumnat, des de P-3 fins a 6è. La finalitat és afavorir l’ensenyar a pensar i ajudar a desenvolupar les habilitats cognitives dels estudiants, a fer-los més conscients i a preparar-los en la raonabilitat per a la participació en un món democràtic.

Com diu en Matthew Lipman, les nenes i els nens no estan acostumats a preguntar-se coses, fan la demanda a l’adult i aquest respon, sigui mare, pare, mestre,… Quan ells i elles comencen a preguntar-se coses i el per què d’aquestes coses, aprenen a buscar i a donar resposta.

Amb la filosofia s’obre un món de possibilitats, que reporta beneficis com la millora de l’expressió oral i tot el que això comporta, la millora del raonament, el perdre la por a diferents situacions, saber defensar opinions, etc., contribuint així a una millora de la societat en general.

Si voleu més informació podeu consultar la pàgina web

En aquesta foto podeu veure com Glòria Arbonés, representant del GrupIREF,

fa entrega de la placa “Som Filoscola” a Josep Bautista, director de l’escola.

som_filoscola

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *