Història

L’escola Ignasi Iglesias és un centre públic amb 87 anys d’història que es va inaugurar el 10 de maig de 1936. Ubicada en els seus orígens al carrer Doctor Fleming de Tordera, va ser el resultat de molts esforços, tant del consistori local com de la comunitat educativa en general, perquè Tordera tingués una escola pública digna i de qualitat.

Emmarcada en el corrent d’Escola Nova, democràtica i lliure, l’escola Ignasi Iglesias es va convertir en un dels centres educatius de referència per a la comarca i rodalies. A mesura que la població anava augmentant, es van anar construint diferents edificis entorn de l’edifici principal i, fins i tot, es va construir un edifici per educació infantil al carrer Alcalde Vendrell on actualment hi ha ubicada la Policia Local.

Antic Ignasi 1

QUI VA SER IGNASI IGLESIAS?

El nom de l’escola prové del dramaturg i poeta Ignasi Iglesias, vinculat al moviment modernista. Va néixer a Barcelona, al barri de Sant Andreu de Palomar, l’any 1871 tot i que va viure la seva joventut a Lleida. Entre les seves obres destaquen un gran nombre d’obres teatrals, poesia i prosa que reflecteixen el seu interès per la situació social dels obrers de l’època. Anomenat “poeta del poble” i també “poeta dels humils” va publicar en vida un recull dels seus poemes titulat Ofrenes (1898). Va morir també a Barcelona el 1928, als 57 anys.

iglesias_ignasi_2