Salut Escolar

Medicaments

Per poder administrar medicació a l’alumnat, cal que -els pares portin una recepta o informe del metge on consti el nom de l’alumne, la pauta i el nom del medicament que ha de prendre. Així mateix, els pares han de signar una autorització que els proporcionarà el centre, sempre que sigui imprescindible la seva administració en horari lectiu.

Al·lèrgies

A la fitxa de la preinscripció es recull les al·lèrgies de cada alumne/a. Si durant el curs o els anys escolars  apareixen noves al·lèrgies s’ha de comunicar al tutor/a.

Paràsits

Mesures de prevenció

• Aquestes mesures de prevenció es prenen tant pel mateix nen/a com pel perill de contagi que pot suposar pels seus companys.
  • En cas de detectar polls vius en un/a nen/a a la classe us recordem que és responsabilitat de la família acabar amb el focus d’infecció.
  • Des del centre es trucarà a la família per tal que el vinguin a buscar i se li recomanarà que es faci el tractament pertinent.

Malalties transmissibles

Per tal d’informar les famílies sobre l’assistència o no dels infants al centre educatiu quan pateixen una malaltia transmissible, el Departament de Salut, a través de la Subdirecció de Vigilància i Resposta a Emergències de Salut Pública, ha publicat uns criteris de no assistència de l’alumnat durant un període de temps determinat a causa de malalties transmissibles. En general, l’alumnat que presenta o ha presentat febre en les últimes 24 hores, letargia, irritabilitat, plora constantment, respira amb dificultat o altres signes que evidenciïn una malaltia greu no pot assistir a l’escola.  A continuació s’adjunta document.