Comissió de Camí Escolar +Verd

Objectiu

Fomentar una major autonomia dels infants per a anar/tornar a l’escola i fomentar hàbits de mobilitat més segura i sostenible. Fer accions i propostes per a millorar l’accés dels alumnes i les seves famílies a l’Escola i al barri. Fomentar una major sensibilitat de la comunitat i millores en la mobilitat i l’entorn tant a les entrades com a les sortides de l’Escola. Enverdir els camins i entorns escolars per fer-los més saludables, amb més natura i més biodiversitat.

Què fem

Analitzar la situació del Camí Escolar i de les propostes fetes en cursos anteriors. Enquesta sobre el camí escolar a totes les classes de l’Orlandai, i d’altres informes per a realitzar una nova “aranya” dels camins per a arribar a l’escola. Es van detectar diferències amb els anàlisis anteriors, mirar com la variabilitat dels camins, la sortida/entrada del col·legi, les extra-escolars, etc, per veure com afecta i com es poden fer més segurs i sostenibles.

Coordinar accions, prioritats i recomanacions amb Escola Orlandai, Districte, Ajuntament, i Camí Escolar per fomentar varies accions relacionades amb el Camí escolar+verd per avançar algunes de les preocupacions o solucions en una mobilitat més sostenible (i.e. Gual de la vorera al cantó de la Creu Blanca, millorar la il·luminació adequada a la sortida extra-escolars escola, punts perillosos a l’accés per Padró de la Creu, millorar els aparcaments per a bicicletes i patinets, enverdir el camí i l’entrada escolar, etc).

Donar suport i participar en diferents accions populars per prioritzar els camins escolars verds com per exemple la Festa de la Primavera (organitzada per Som Natura, amb la participació de Casa Orlandai i Espai Gardenyes, aquesta comissió i la Plataforma Sarrià Respira.) per donar a conéixer el camí escolar verd entre en el tram de Jaume Piquet, Ivorra i Monterols.

Un altre exemple d’acció va ser el Parking Day (jornada mundial de reivindicació de l’espai públic per les persones) , on es va enverdir l’entrada principal amb la construcció d’un jardí vertical a l’escola per fer un entorn més saludable, amb més natura i més biodiversitat.

Finalment, a moltes accions s’hi participa de forma coordinada amb les altres comissions, i entitats del barri. Adaptant-se a les necessitats i canvis on el Camí Escolar+Verd pot intervenir, actuar o prioritzar. En aquest sentit, algunes accions que s’han fet en aquesta línia transversal serien un treball de descoberta de la natura als carrers (amb la classe de Camaleons), Campanya Maduixaire amb Ideas for Change i ISGlobal (amb les classes de Cocodrils i Volcans), Festa de la primavera (20 músics de Can Ponsic, els gegants de l’Escola, i fins a 150 participants), Procés de participació”Enverdim els carrers” organitzat a la Casa Orlandai (amb participació de 20 experts i activistes de l’escola i el barri que van elaborar fins a 70 propostes).

Pots consultar tots els documents de la comissió aquí

Membres de la Comissió

Nico Aparicio, Laia Botey, Montse Framis, Maria Guardino, Marian Lugo, Rocco Naya, Mireia Oliva, Marc Ribó, Aleix Andreu i Padma Solanas.

Contacte

Per a més informació o participar, pots contactar amb nosaltres a camiescolar@orlandai.org

Tornar a Comissions