ACTUALITAT:

PREINSCRIPCIÓ CURS 2024-2025:

1.Publicació de l’oferta inicial de places curs 2024-2025

2. Enllaç Preinscripció

3. Barem provisional

4. Barem reclamacions resoltes

5. Número de desempat: 81.801

6. Llista ordenada definitiva

 

 

 

 

 

EL NOSTRE PROJECTE

L’escola Vila Parietes és una Comunitat d’Aprenentatge: un model d’escola inclusiva on les famílies participen en l’educació dels infants.

Un projecte de transformació social i cultural basat en l’aplicació d’aquelles actuacions educatives d’èxit de les quals s’ha demostrat científicament que milloren el rendiment educatiu i la convivència.

Les comunitats d’aprenentatge impliquen totes les persones que, de forma directa o indirecta, influeixen en l’aprenentatge i el desenvolupament dels infants, incloent-hi mestres, familiars, membres d’associacions i organitzacions veïnals i locals i persones voluntàries.

Aquest model educatiu està en consonància amb les teories científiques a nivell internacional, que destaquen dos factors claus per a l’aprenentatge: les INTERACCIONS i la PARTICIPACIÓ de la tota la comunitat educativa.

 

Principis Comunitats d’Aprenentatge

  • Tots els nens i nenes tenen capacitat per aprendre.

  • La necessitat d’augmentar totes les interaccions que potencien l’aprenentatge i d’utilitzar tots els mitjans i recursos per aconseguir el màxim nivell d’aprenentatge.

  • La col·laboració es fa des d’un diàleg igualitari.

  • La diversitat cultural, de capacitats… és enriquidora i produeix més aprenentatge si s’aprofita al màxim.

  • La solidaritat és criteri de funcionament del centre, de l’aula i de tota  la comunitat educativa.

 

Com a comunitat d’Aprenentatge realitzem unes ACTUACIONS D’ÈXIT que van dirigides a la transformació social i educativa:

 

 

 

Us enrecordeu? Ja han passat uns anyets!

EL TREBALL PER PROJECTES

A l’escola fem un treball per projectes on creiem que l’alumne és protagonista del seu aprenentatge a partir d’hipòtesis, de fer-se preguntes, de la investigació i de la compartició del coneixement amb els altres. El treball per projectes potencia tant el treball en equip com… Llegeix més»

La setmana cultural

Un dels projectes que realitzem a la nostra escola és la setmana cultural a través de la qual coneixem un personatge important, il·lustre. Un dia, els alumnes, fan un joc de pistes a partir del qual endevinen quin serà el personatge que treballarem i també… Llegeix més»

Ambients a Infantil i Cicle Inicial

Els ambients són diferents espais d’aprenentatge, de relació i comunicació on a partir de diferents propostes els infants poden actuar, observar, experimentar, construir, inventar, imaginar, compartir, relacionar-se, emocionar-se…i interactuar amb els altres.
A educació infantil fem tres tardes a la setmana: hi ha cinc ambients diferents (joc… Llegeix més»

Ens agrada sortir a descobrir el món!

“Digues-m’ho i ho oblido, ensenya-m’ho i ho recordo, involucra-m’hi i ho aprenc.”
 
Sota aquesta premisa de Benjamin Franklin, a l’escola donem importància a les sortides i colònies escolars.

  • Són un aprenentatge vivencial, a través del qual els infants toquen, senten, oloren i viuen la naturalesa, les… Llegeix més»

Vila Parietes en confinament

Bon dia famílies,
Abans de tot, esperem i desitgem que tots i totes estigueu bé.
Durant aquests dies, apareixen notícies, opinions de professionals, idees, …. i ens ha arribat una que volem compartir amb vosaltres, d’un company de professió, perquè no només tingueu en compte les tasques… Llegeix més»