ACTUALITAT

🚸INFORMACIÓ PREINSCRIPCIÓ CURS 2021-2022🚸

Oferta Inicial de Places

PORTES OBERTES CURS 2021-2022

Si no heu pogut assistir a les nostres portes obertes i/o teniu dubtes, us podeu posar en contacte amb nosaltres a través de:
💻 Correu electrònic: a8063916@xtec.cat
☎ Telèfon de l’escola: 93 5735482
📲 Trucada o Whatsapp: 722.616.907

Trobareu més informació a la pàgina web del Departament d’Educació: https://preinscripcio.gencat.cat/ca/inici
El codi de la nostra escola és: 08063916

CURS 20-21

Famílies, ja fa uns dies que hem tornat a les classes i hem volgut entrar a les diferents classes per compartir amb vosaltres alguns d’aquests moments. Agraïm la confiança que heu dipositat en l’escola. Continuem fent camí. ——FOTOS——

Aquí podeu consultar el Pla d’obertura de l’escola pel curs 20-21 definitiu, aprovat en claustre i consell escolar. Aquest document és un document viu que es pot veure modificat en funció de l’evolució de la situació actual de salut.

Aquí us podeu descarregar les diferents declaracions responsables que les famílies ens heu de fer arribar: Declaració responsable INFANTIL i la Declaració responsable PRIMÀRIA.

EL NOSTRE PROJECTE

L’escola Vila Parietes és una Comunitat d’Aprenentatge: un model d’escola inclusiva, vinculada amb el barri i un espai on les famílies participen en l’educació dels infants. És un projecte de transformació social i cultural basat en l’aplicació d’aquelles actuacions educatives d’èxit de les quals s’ha demostrat científicament que milloren el rendiment educatiu i la convivència. Les comunitats d’aprenentatge impliquen totes les persones que, de forma directa o indirecta, influeixen en l’aprenentatge i el desenvolupament dels infants, incloent-hi mestres, familiars, membres d’associacions i organitzacions veïnals i locals i persones voluntàries.

Aquest model educatiu està en consonància amb les teories científiques a nivell internacional, que destaquen dos factors claus per a l’aprenentatge: les INTERACCIONS i la PARTICIPACIÓ de la tota la comunitat educativa.

Principis Comunitats d’Aprenentatge

• Tots els nens i nenes tenen capacitat per aprendre.

• La necessitat d’augmentar totes les interaccions que potencien l’aprenentatge i d’utilitzar tots els mitjans i recursos per aconseguir el màxim nivell d’aprenentatge.

• La col·laboració es fa des d’un diàleg igualitari.

• La diversitat cultural, de capacitats… és enriquidora i produeix més aprenentatge si s’aprofita al màxim.

• La solidaritat és criteri de funcionament del centre, de l’aula i de tota  la comunitat educativa.

Com a comunitat d’Aprenentatge realitzem unes ACTUACIONS D’ÈXIT que van dirigides a la transformació social i educativa:

US EN RECORDEU?

LES MATEMÀTIQUES OAOA

Amb aquest tipus de treball, els alumnes manipulen, aprenen manipulant i formulen els seus propis raonaments. En el següent vídeo podeu veure exemples del treball que fan els nens i nenes amb les matemàtiques.

EL TREBALL PER PROJECTES

A l’escola fem un treball per projectes on creiem que l’alumne és protagonista del seu aprenentatge a partir d’hipòtesis, de fer-se preguntes, de la investigació i de la compartició del coneixement amb els altres. El treball per projectes potencia tant el treball en equip com… Llegeix més»

La setmana cultural

Un dels projectes que realitzem a la nostra escola és la setmana cultural a través de la qual coneixem un personatge important, il·lustre. Un dia, els alumnes, fan un joc de pistes a partir del qual endevinen quin serà el personatge que treballarem i també… Llegeix més»

Treball a l’Educació Infantil

Treball d’hàbits
El treball dels hàbits i les rutines és fonamental en l’Educació Infantil, perquè ajuda a potenciar l’autonomia i la socialització dels infants, així com a millorar les pautes i la responsabilitat en el treball. Reforcen l’autoestima i la seguretat personal. L’adquisició dels diferents hàbits… Llegeix més»

Ens agrada sortir, hi tornarem!

“Digues-m’ho i ho oblido, ensenya-m’ho i ho recordo, involucra-m’hi i ho aprenc.”

Sota aquesta premisa de Benjamin Franklin, a l’escola donem importància a les sortides i colònies escolars.

• Són un aprenentatge vivencial, a través del qual els infants toquen, senten, oloren i viuen la naturalesa, les… Llegeix més»

Vila Parietes en confinament

Bon dia famílies,
Abans de tot, esperem i desitgem que tots i totes estigueu bé.
Durant aquests dies, apareixen notícies, opinions de professionals, idees, …. i ens ha arribat una que volem compartir amb vosaltres, d’un company de professió, perquè no només tingueu en compte les tasques… Llegeix més»

Ambients a Infantil i Cicle Inicial

Els ambients són diferents espais d’aprenentatge, de relació i comunicació on a partir de diferents propostes els infants poden actuar, observar, experimentar, construir, inventar, imaginar, compartir, relacionar-se, emocionar-se…i interactuar amb els altres.
A educació infantil fem tres tardes a la setmana: hi ha cinc ambients diferents (joc… Llegeix més»

Moltes gràcies voluntaris!

“De vegades sentim que el que fem és tan sols una gota en el mar, però el mar seria menys si li faltés una.”
Teresa de Calcuta

Els voluntaris són un un factor determinant en la nostra comunitat d’aprenentatge: TOTHOM pot aportar energies noves a l’escola… Llegeix més»

PUBLICACIONS ANTERIORS

10è Plenari

COLÒNIES DE PRIMÀRIA
Els alumnes de primària gaudeixen d’unes fantàstiques convivències a Dom Bosco! ——-> FOTOGRAFIES!

DIADA DE SANT JORDI 2018
Famílies, volem compartir amb vosaltres les diferents activitats que hem realitzat durant la diada de Sant Jordi: Taller d’il·lustració i… Llegeix més»