Grups Interactius

Els grups interactius són agrupacions heterogènies de l’alumnat dins l’aula on més d’un adult dinamitza el treball que s’està realitzant. En aquesta actuació d’èxit hi participen mestres de l’escola diferents als tutors i la participació del voluntariat és clau per a la seva realització. Com a voluntaris tenim famílies de l’escola, ex-alumnes, nois i noies de l’institut i alumnes en pràctiques.

En cada sessió es porten a terme quatre activitats diferents, cadascuna tutoritzada per un voluntari i s’hi dedica uns 15-20 minuts aproximadament. Els alumnes van rotant de manera que passen per les quatre estacions. L’objectiu és un treball interactiu entre els nens i que tingui força l’aprenentatge entre iguals.

Al Vila Parietes els organitzem setmanalment, de manera que una setmana fem activitats de matemàtiques i l’altra de català. A grups interactius de català treballem la comprensió lectora, el lèxic, el vocabulari, l’expressió oral i escrita i l’ortografia. I als grups interactius de matemàtiques treballem la resolució de problemes, la lògica, el raonament, i el càlcul. Totes aquestes activitats les treballem en grup, ja que ens ajuden a consolidar continguts i estratègies treballades amb el grup-classe.