Tertúlies Dialògiques

Les tertúlies literàries estimulen la lectura i estan basades en la metodologia de “lectura dialògica” és a dir, en les interaccions i el diàleg, les converses i les reflexions que es fan amb els infants. És una actuació d’èxit dins les comunitats d’aprenentatge en les que no es qüestiona la capacitat d’aprendre, ni la capacitat per llegir ni comprendre.

Els alumnes es reuneixen setmanalment al voltant d’un llibre per a reflexionar i dialogar a partir d’ell. És un espai on els alumnes participen de manera activa escoltant als companys i donant la seva pròpia opinió del que apareix al llibre i relacionant-ho amb la seva experiència vital.

Iniciem les tertúlies a P3 i fins a 1r és el mestre l’encarregat de llegir o explicar un conte, a partir de 2n són els alumnes que fan la lectura del llibre.

Els llibres que es llegeixen són clàssics com Frankenstein, Tirant lo Blanc, Romeu i Julieta, Robinson Crusoe, Les mil i una nits…