Preinscripció i matrícula pel curs 2024-25

Benvolgudes famílies,
Us informem de les dates de la preinscripció i matrícula pel proper curs 2024-25.
Oferta inicial de places
clica aquí
Presentació de sol·licituds
Educació infantil (3-6 anys) i educació primària:
del 6 al 20 de març
Publicació de la llista de sol·licituds que han demanat el centre i l’ensenyament en primera petició amb la puntuació provisional a 17/04/2024
 
Presentació de reclamacions
Del 17 al 22 d’abril de 2024
Llista de sol·licituds amb la puntuació un cop resoltes les reclamacions
25 d’abril de 2024
Sorteig per resoldre les sol·licituds de preinscripció empatades en punts
30 d’abril de 2024
Llista ordenada
2 de maig de 2024
Ampliació de peticions de preinscripció per a alumnes sense plaça assignada a cap centre
Del 29 al 31 de maig de 2024
Oferta final de places escolars
7 de juny de 2024
Llista d’alumnes admesos i llista d’espera
10 de juny de 2024
Matrícula:
Educació infantil, educació primària i educació secundària obligatòria
del 18 al 26 de juny

Per més informació clica sobre la imatge.
Preguntes freqüents sobre la preinscripció (clica aquí)

Per a demanar ajuda, informació o resoldre dubtes:

  • pots trucar al 010 (telèfon d’atenció ciutadana de Barcelona) o al 012 (telèfon d’atenció ciutadana de la Generalitat de Catalunya).
  • demanar cita prèvia al telèfon  93 551 1000 per anar alguna de les següents oficines d’escolarització: al CRP Nou Barris (c. del Nil, 27 baixos) i a l’Oficina d’atenció del Consorci d’Educació de Barcelona  (Plaça d’Urquinaona, 6).

Presentem la nostra escola

MUS-E: Construïm un circ

Hola famílies, les nenes i els nens de les classes de les flors (I5), dels camaleons (2n) i dels filòsofs (6è) hem construït circs amb l’Albert, el professor de MUS-E.
Hem gaudit moltíssim fent-los!

CONSTRUIM UN CIRC!

CM: visitem el Cim de les Àligues

Les nenes i els nens de CM hem visitat el Cim de les àligues. Ha estat una experiència molt sorprenent. Durant l’espectacle les aus quasi bé ens passaven fregant-nos, els teníem tant a prop que podíem tocar-los. Ha estat espectacular!!!.
A més hem aprés moltes coses sobre aquestes aus. Sabeu que podem distingir les rapinyaires nocturnes de les diürnes  per la forma del seu cap? Les  primeres tenen el cap arrodonit i més xato, mentre les segones el tenen més aviat en forma de fletxa. Les plomes de les rapinyaires nocturnes no fan cap soroll al volar i les de les diürnes sí.
Ens ho hem passat genial!!!.

MUS-E: Què no ens tallin el riure!

Hola famílies, les nenes i els nens de les classes de les flors (I5), dels camaleons (2n) i dels filòsofs (6è) hem realitzat amb l’Albert, el professor de MUS-E, un curt per compartir amb tota l’escola.

QUÈ NO ENS TALLIN EL RIURE!

3a sessió MUS-E amb els avis

Bon dia!
El dimecres dia 20 de març hem fet l’última sessió MUS-E amb els avis i àvies del casal de gent gran del barri de Canyelles.
Hem realitzat unes activitats amb la Vera.
Ens ho hem passat molt bé però ens hem entristit una mica per ser l’últim dia que fem activitats amb ells.
Avis i àvies us agraïm molt tots aquests moments que hem passat junts i tots els records que heu compartit amb nosaltres!

La Cúpula Gustum

Dins del programa apadrinament de pagès que fa l’alumnat de 6è, el dilluns 18 de març ens van instal·lar al pati la cúpula Gustum i els alumnes de CM i CS van gaudir d’aquesta experiència.
Vam parlar dels avantatges dels productes de proximitat com per exemple contaminar menys i donar vida als agricultors, ramaders i pescadors de la nostra terra.
Ens van ensenyar vídeos on vam veure com es fa el formatge, tipus de formatge, la producció de l’oli i els diferents tipus…
També ens van parlar dels productes protegits amb denominació d’origen. A la nostra terra tenim molts productes amb aquesta denominació com els calçots de Valls, la pera de Lleida, l’avellana de Reus….

 

3r participa a la Fira Jumat

El 15 de març vam anar a la Seu del Districte de Nou Barris per participar a la FIRA JUMAT: juguem amb els nostres jocs matemàtics.
Hem participat mestres i alumnes de les escoles: Marinada,   Santiago Rusiñol i  Sant Lluis.
Durant algunes sessions de matemàtiques hem elaborat alguns jocs per treballar les matemàtiques. Aquesta fira ha estat una trobada de les tres escoles per ensenyar-nos els nostres jocs i jugar tots junts.
Ha estat una experiència molt bonica!
Ens ho hem passat molt bé!

I5: Petites cantonades

El petit quadrat i els seus amics rodons estan jugant fins que arriba l’hora d’anar a casa. La porta és rodona i tots els petits cercles entren a la casa gran. Però el petit quadrat no pot.
Què podem fer?
Aquest conte tracta de diversitat, d’identitat i de matemàtiques!
Nosaltres hem trobat una solució diferent a la del conte. I vosaltres?
Després hem intentat fer quadrats amb fustes diferents i construccions en forma de quadrat. No sempre és fàcil, ens surten altres formes com el rectangle!

 

2a sessió MUS-E amb els avis

Bon dia!
El dimecres dia 28 de febrer ens van tornar a visitar els avis i àvies del casal de gent gran del barri de Canyelles.
En aquesta segona jornada vam fer una sessió de circ amb l’Albert.
Ens ho hem passat molt bé i els avis han estat genials!

I5 Les Flors: Sóc

Avui hem estat pensant adjectius positius sobre les persones: valent/a, treballador/a, alegre, intel•ligent, bonic/a, simpàtica, rialler, llest/a, curiós/a, observador/a, creatiu/va, agradable, afectuós/a, imaginatiu, sommiadora, trapella, eixerida, xerraire…. Paraules que he anat escrivint en uns cors de paper.
Després hem fet un exercici de reflexió: tu com ets? Cada infant ha escollit dos adjectius que creu que el defineixen amb l’objectiu de potenciar l’autoconeixement i l’autoestima i conèixer les pròpies fortaleses.
Hem gaudit molt amb aquesta activitat, tots i totes hem sortit d’allò més cofois i orgullosos de nosaltres mateixos.

 

 

 

I5: Obrim restaurant al Marinada!

A l’espai de joc simbòlic hem iniciat un nou microespai a la caseta: el restaurant!
Tenim els menús, tenim les taules, tenim xef i ajudant de cuina, tenim cambrers i cambreres i tenim clientela!
Cadascú té el seu rol i fa la feina que li pertoca: el cambrer para taula, anota comanda, passa la comanda a cuina, serveix i cobra. El xef i l’ajudant de cuina van a buscar el que necessiten per cuinar al mercat, cuinen, emplaten, endrecen la cuina. I la clientela demana, gaudeix menjant i paga.
Treballem situacions quotidianes i properes als infants, aprenem vocabulari nou, també els oficis, juguem aprenent i aprenem jugant.

Els ponis visiten la Biblioteca de Nou Barris

A la classe del ponis gaudim molt mirant contes, per això teníem moltes ganes de tornar a la biblioteca de Nou Barris a gaudir dels llibres que allà tenen i de les històries que ens expliquen.
Abans d’entrar vam fer un picnic per esmorzar, i, un cop dintre, l’Helena, una de les bibliotecàries, ens va explicar com era el nou espai. Vam fer una activitat molt divertida per saber quines coses podem fer i quines no quan anem a la biblioteca. Després ens va explicar uns contes que ens van agradar molt i finalment vam tenir una estona per explorar lliurement.

Racons de treball de les estrelles

A la classe de les estrelles no parem de treballar. Aquest segon trimestre hem iniciat els racons de treball: lectoescriptura i lògico-matemàtiques. En aquestes fotos podeu veure com aprenem mentre juguem i quasi sense adonar-nos estem aprenent moltíssimes coses.
Ens ho passem genial a la classe i ens encanta descobrir quins son els nous reptes que ens van plantejant cada setmana. Estem molt motivats!

 

Sessió MUS-E de les famílies

Avui dijous algunes famílies s’han reunit a l’escola per realitzar una sessió de circ amb l’Albert. Com ens expliquen al final del vídeo s’ho han passat molt bé i recomanen a la resta de les famílies a participar en altres sessions.
Gràcies famílies per la vostra participació!

Sessió MUS-E amb els avis

Bon dia!
El dimecres dia 15 de febrer ens van visitar els avis i àvies d’un casal de gent gran del barri de Canyelles.
És el segon curs que fem un activitat amb ells i va ser molt emocionant retrobar-nos ja que la majoria també van venir l’any passat i ens recordàvem els uns dels altres!
Aquest any, a més, tenim la sort que aquesta va ser únicament la primera de tres jornades que farem conjuntament.
Ens ho vam passar genial! Vam jugar, ballar, dibuixar i ens vam explicar unes històries de vida increïbles
Esperem amb moltes ganes les properes visites!.

Cicle Mitjà visita la fàbrica de la Cacaolat

El passat dimarts, 13 de febrer, els nens i nenes de 3r i 4t de l’escola vam anar d’excursió a la fàbrica Cacaolat. Vam arribar a l’escola ben puntuats i equipats, perquè l’autocar ens esperava des de bon matí.
A les 10 h vam començar la visita, ens van rebre dos guies molt simpàtics. A l’entrada hi havia un vehicle molt antic i ens vam fer tots junts una fotografia. Després, vam accedir al recinte i vam fer un tomb per dins de la fàbrica. Vam aprendre moltes coses!
Sabíeu que les vaques que treuen més llet són les blanques i negres? El cacaolat es fa amb la llet d’aquestes vaques i amb el cacau, un fruit provinent de climes tropicals.
A la fàbrica Cacaolat actualment treballen 136 treballadors, i és l’única fàbrica on es produeix aquest producte de tot el món! Es ven a 36 països diferents, i el país on la gent en beu més és la Xina.
Després de la visita, vam anar a una sala i vam omplir un full amb activitats sobre el cacaolat. Com a premi, vam esmorzar tots junts un batut! A més a més, ens van donar a cadascú una ampolla per casa. Quina sort!
Per acabar, vam anar a dinar a un parc enorme situat davant de la fàbrica. Vam jugar una bona estona a construccions, gronxadors… fins i tot hi havia una tirolina! Va ser un dia fantàstic, vam arribar a l’escola molt contents i agraïts.

Hi havia una vegada 2024

Hi havia una vegada…

Avui ha vingut a veure’ns l’Ada Cusidó, una contacontes fantàstica.
Ella era la lluna i portava el mar a la seva faldilla. Hem vist com perseguia estrelles i intentava atrapar-les, com saludava a la petxina, com parlava amb el peix peixet, com despertava el cargol…
Hem gaudit moltíssim!

Els contacontes són una eina meravellosa per fomentar el gust per la literatura i l’art, la imaginació i el llenguatge i l’expressió.

Mireu les cares embadalides dels infants en aquestes fotos, estan emocionats amb l’espectacle!

I5: treballem el cos humà

Estem treballant el cos humà i avui hem baixat al pati a dibuixar-nos.
Amb guixos de colors hem resseguit per parelles les nostres siluetes i després hem anat afegint amb diferents colors altres parts del cos: ossos, òrgans…i la cara!
Tots els espais són educatius, i ens agrada molt treballar a l’aire lliure.

Carnaval 2024

El divendres dia 11 de febrer ens hem reunit famílies, alumnes i mestres al pati per celebrar el Carnaval.
Després d’un dia ple d’incerteses pel temps, al final hem pogut realitzar la Rua de Carnaval. Aquest any s’ha fet un concurs i s’han atorgat diferents diplomes:

  • La desfilada més divertida per a la classe de les Estrelles.
  • Les disfresses més coloraines per a la classe dels Ponis.
  • La desfilada més original per la classe de les Flors.
  • La desfilada més sorollosa per a la classe dels Dracs de Komodo.
  • Les disfresses més realistes per a la classe dels Camaleons.
  • Les disfresses més fantàstiques per a la classe de l’Univers.
  • Les disfresses més animals per a la classe dels Investigadors i investigadores.
  • La desfilada més ballarina per a la classe dels Artistes.
  • Les disfresses més sorprenents per a la classe dels Filòsofs i filòsofes.