Apadrinament lector

Els cursos de P5, 1r, 5è i 6è, a mitjans del primer trimestre, inicien el projecte “Apadrinament lector”. L’alumnat de 6è de Primària fa de padrins i padrines lectors/es als infants de 1r de Primària i els de 5è ho fan amb els de P5. Amb aquesta activitat es persegueixen els següents objectius:

• Millorar i motivar el nivell lector dels alumnes.
  • Guiar l’activitat lectora d’ alumnes en procés d’aprenentatge a partir d’alumnes més experts.
  • Establir relacions de coneixement mutu entre alumnes de diferents nivells.

Aquesta activitat es realitza un cop per setmana durant 30 minuts.

Abans d’iniciar-se, tant els padrins i padrines de 6è, com els fillols i filloles de 1r signen un contracte en el que adquireixen un seguit de compromisos. Després de cada sessió, hi ha un seguiment de l’activitat mitjançant un carnet de lector, en el qual els/les padrins/es escriuen les anotacions positives del procés lector del seu corresponent fillol o fillola.
Així també es potencien aspectes com la responsabilitat i el compromís, la diversitat, l’autoestima, la convivència, la motivació i el rigor en l’ús de la llengua catalana.