ESPAI de MARES

L’Espai de mares va començar a la nostra escola el curs 2010/11. Des dels seus inicis fins a l’actualitat, el projecte s’ha anat modificant i adaptant al tarannà , als interessos i a les necessitats del grup de mares participants .
Aquesta activitat va dirigida a mares d’alumnes que estan en procés d’aprenentatge de la llengua catalana i el que s’intenta és oferir-los un contacte directe amb la llengua amb què els seus fills aprenen i es relacionen a l’escola. Tot plegat es fa des de l’òptica de la interculturalitat i amb respecte vers les diferents cultures que s’hi apleguen.
Un grup de mares catalanes voluntàries col.laboren setmanalment en aquest espai on posen en coneixement múltiples informacions, experiències i activitats on hi participen mares majoritàriament de cultura marroquina i gambiana.
En aquest espai de trobades es tracten diverses temàtiques i se’ls dóna a conèixer el funcionament intern de l’escola, els aspectes normatius i organitzatiu, les celebracions,….de manera que el seu coneixement de la llengua i la cultura catalana vagi augmentant.
Des de tots els àmbits de la comunitat educativa se’n fa molt bona valoració ja que s’ha detectat un apropament de mares autòctones amb mares nouvingudes, fet que genera una millor coneixença mútua i una millor convivència. També possibilita una major implicació de les mares en els centres educatius i una més fàcil comunicació entre les famílies i l’escola.
Una de les activitats que porten a terme des de fa un parell d’anys és la representació d’un conte tradicional amb titelles. Elles preparen el text i l’escenificació i ho representen davant tots els alumnes de P3,P4 i P5. Així mateix s’ha cedit a l’escola tot el material d’escenografia realitzat i les titelles fetes a mà.
Felicitats per la feina!