MOODLE ZER GUICIVERVI
CALENDARI ESCOLAR 2025_2026

Demà ja farà dos mesos que tenim les nostres gallines a l’escola de Verdú.
Durant aquests dos mesos, entre tota l’escola les hem estat cuidant i hem estat aprenent d’elles.
Paral·lelament al galliner també hem estat realitzant tasques a l’hort de l’escola (regar, treure males herbes, cuidar-lo, buscar mètodes antiplagues naturals, etc) fet pel qual aquí ens agradaria compartir algunes de les imatges de les feines fetes durant aquests dos mesos:
El dissabte ens vam trobar a l’escola de Porqueres El Frigolet (Pla de l’Estany) per celebrar els 30 anys de la creació de les Zones Escolars Rurals.
La nostra va ser una de les quinze primeres ZERs i per començar es va fer un reconeixement a les persones impulsores, com ho va ser el mestre Joan Lluís Tous de Verdú, ens van explicar els orígens, que van començar al 1979, els motius, els objectius, els reptes pels quals es van mobilitzar juntament amb el Secretariat d’Escola Rural de Catalunya, per crear les primeres zones escolars rurals.
El reconeixement de les ZER es va fer efectiu amb la resolució de 9 d’abril de 1990 sobre la constitució de les primeres 15 ZERs de Catalunya i que ara són 84 ZERs que agrupen 360 escoles.
L’acte el va tancar el MH Conseller Josep Bargalló qui va apostar per l’impuls i la continuïtat de les ZERs.
En acabar el Pep Sala ens va fer gaudir amb els clàssics dels grup Sau com el Tren de mitjanit i Boig per tu.
Podeu clicar l’àlbum de fotos o el vídeo de la implantació de les ZERs a Catalunya.
Durant dues setmanes molt intenses hem estat celebrant el carnestoltes a la nostra ZER. Aquest any les consignes les van anunciar les nostres “puppets”, que ens van dir que havíem de portar els diferents dies de la setmana.
Dilluns ens vam mudar com bons presentadors/res i vam portar una corbata.
Dimarts vam fer de reporters/eres i vam dur càmeres i micros.
Dimecres un pentinat ben divertit de ciència ficció.
Dijous ens vam pintar la cara com un personatge de dibuixos
i divendres les nostres millors disfresses ens vam posar!
Us hem preparat un recull esplèndid amb fotografies de totes les escoles de la ZER
Esperem que us agradin molt! 🙂
Els nens i nenes de cicle inicial estem treballant el nom de la classe. Vam votar i va sortir el nom dels gossos. Així doncs, com a projecte hem investigat sobre aquest animalet. Hem descobert moltes coses interessants. Avui a ràdio us expliquem tot allò que hem anat aprenent sobre els gossos. Esperem que us agradi molt!
Fins aviat!

El dijous 27 de febrer l’escola Jardí de Verdú vam celebrar dijous gras. A l’hora d’esmorzar tots els mestres i l’alumnat de l’escola vam anar a menjar al parc de la font; per tal de celebrar el dia. A més, com cada any vam fer el dinar tots junts (pares i mares, AMPA, mestres i alumnes). Una gran amanida, la típica llonganissa de dijous gras i una peça de fruita van ser els aliments que van amenitzar la festa.
El divendres 28 de febrer vam fer una gran rua. Com a novetat vam anar darrera d’una carrossa (amb decoració i música) que nosaltres mateixos, dies abans, havíem muntat i preparat per la festivitat. També, com a novetat, vam fer una cantada popular de totes les cançons del carnaval, que havíem preparat durant les classes de música, a la plaça de l’ajuntament del poble de Verdú. Aquest concert va estar obert a tothom i realment vam estar molt content perquè va venir molta gent a veure’ns. Finalment, com a tradició vam anar a visitar les residencies i vam cantar les cançons. Igual que a la festa de Nadal, els avis i àvies de la residència van cantar juntament amb nosaltres, atès que havien practicat les mateixes cançons que nosaltres.
Van ser uns dies espectaculars i ens ho vam passar molt i molt bé.
El dia 21 a l’Escola de Guimerà vam celebrar el Carnaval i ens ho vam passar molt bé. A l’escola ens vam disfressar, ens vam pintar la cara i ens vam fer unes fotos amb el rei Carnestoltes que ens va recitar unes paraules.
Vam agafar les maraques que vam fer a l’escola i altres instruments, vam posar música amb un altaveu i vam sortir de l’escola cantat, ballant i passejant el rei Carnestoltes. Primer vam parar a Cal Jan, vam cantar unes cançons que havíem aprés i ens van donar gominoles i globus de colors. Després vam passar per les cases dels pares que ens van donar alguns aliments, fins arribar a la Plaça Major on vam ballar la dansa de Carnestoltes. Vam continuar i vam anar al Cal Moretes on vam cantar una cançó molt divertida. Vam acabar al Sant Jordi on ens van convidar a esmorzar. Ens van oferir pastís i dos gelats diferents a triar. Després d’esmorzar vam anar a l’escola on vam ventejar al rei Carnestoltes i el pobre Carnestoltes es va quedar sense cap.
VA SER UN DIA GENIAL!
Alumnes de CM i CS