MOODLE ZER GUICIVERVI
CALENDARI ESCOLAR 2025_2026

Últim dia de les colònies, quina llàstima amb lo bé que ens ho hem passat.
Aquest matí hem anat a esmorzar i després ens han vingut a buscar la Neus, la Marta i avui ha vingut l’Estel per marxar cap al bosc del Gerdar. Hem agafat un autocar i al cap de 25 minuts ja hem arribat. Davant nostre hi havia un bosc d’avets molt grans i alts. Hem començat a endinsar-nos dins els bosc i la veritat que semblava que estàvem en un bosc encantat, que en qualsevol moment podia sortir un follet o un minairó.
Dins de l’avetosa ens han explicat les característiques d’aquest arbre. Hem après a mesurar els anys de l’arbre, contant els pisos de fulles o fent un forat amb una barrina al tronc i contant els anells.
Hem vist la cambra de fototrampeig que tenen instal·lada per poder estudiar diferents animals del parc i per veure si algun os passa per allà. Ens han explicat com s’aparellen els ossos, com els van reintroduïr al Pirineu, el creixement al llarg dels anys i vam veure vídeos d’una cambra de fototrampeig.
Ens ha encantat aquesta excursió, hem après molt sobre l’ecosistema de l’avetosa del Gerdar, sobre l’os bru i també hem pogut veure i sentir les mallerengues volant damunt nostre.
Fins aquí les nostre colònies als Pirineus.
Avui, segon dia de les nostres colònies a Esterri, ens hem aixecat al matí, ens hem vestit i cap a esmorzar, per agafar forces pel dia que se’ns presentava.
Cap a les 9:30 la Neus, la Cristina i la Marta ens han vingut a buscar a l’hotel i hem marxat cap al parc Nacional d’Aigüestortes amb uns taxis de 7-9 places que ens han deixat al llac de Sant Maurici. Un cop allà, ens hem dividit en 3 grups i cada grup ha anat amb una de les docents del camp d’aprenentatge. Hem començat a observar el nostre entorn i hem pogut veure diferents rastres d’animals, com excrements de llebre, de daina, de guineu, de porc senglar. També hem vist muntanyetes que fan els talps i pinyes rossegades per esquirols. Hem tingut la sort de veure un esquirol molt a prop nostre i una daina molt a prop també. També ens han explicat les diferents roques que formen les muntanyes del parc, formades per roques metamòrfiques i roques magmàtiques com és el granit.
En un punt del trajecte hem pogut observar la muntanya dels Encantats i ens han explicat la història del seu nom. Ens ha agradat molt, sabeu per què es diu així? Doncs la llegenda explica que 2 caçadors van ser castigats i per tant petrificats a dalt de la muntanya quan van decidir anar a caçar isards el dia de la festa de Sant Maurici. Com que no van anar a la missa que es feia, van ser castigats.
Hem seguit el camí i ens han explicat la formació dels Pirineus amb 2 versions, la versió científica i la versió de la mitologia grega. Han estat molt interessants les 2 explicacions. Hem seguit caminant fins a la cascada de Ratera.
Quan ja començàvem a fer el camí de tornada al llac, ens ha començat a caure una pedra petita, per sort tots teníem a punt les capelines i els impermeables. Al cap de 15 minuts ha parat i ha sortit el sol, hem arribat a baix i hem dinat gaudint del sol.
A la tarda quan hem tornat a l’hotel hem fet una gimcana pel poble d’Esterri i a la nit hem fet discoteca a l’hotel. Ha estat un dia molt intens amb moltes activitats, natura, pau i alegria.
Avui hem sortit al matí dels nostre 4 pobles, per anar a Esterri d’Àneu. Hem parat a esmorzar i estirar les cames a la Pobla de Segur, on hem pogut jugar una estona. Després hem seguit el viatge fins a Esterri d’Àneu.
Hem anat a l’hotel, hem deixat les motxilles i maletes i hem anat a jugar al camp de futbol. Hem dinat a la terrassa i cap a les 15:00 ens han vingut a buscar la Neus, la Marta i la Cristina del CDA de les Valls d’Àneu per iniciar l’activitat d’orientació. Ens hem dividit en 3 grups i hem començat la ruta. Ens ha plogut, ha sortit el sol i ens ho hem passat molt bé tot aprenent.
Quan hem acabat l’activitat, hem tornat a l’hotel, hem fet una estona de temps lliure, dutxes i cap a sopar.
A l’acabar de sopar, ja ens estaven esperant la Montse i el Francesc per fer l’activitat de nit. Ens hem separat en 2 grups i hem fet un joc de nit, després hem mirat les estrelles, que la veritat és, que es veien molt i molt bé.
Ha estat un dia intens i ple d’emocions. Demà ens llevarem ben aviat per anar a passar el dia al parc Nacional d’Aigüestortes.
FOTOS: https://photos.app.goo.gl/aHL3UhDyUC8pMB8Z6
Aquesta tarda des de l’escola de Vilagrassa, hem col·laborat amb el projecte europeu Let’s Clean Up Europe.
Amb aquesta jornada, l’alumnat ha pogut veure com els nostres entorns estan plens de deixalles i que cal cuidar el nostre entorn, per no viure entre deixalles.
FOTOS: https://photos.app.goo.gl/GaR2GtZw7Ew5AWUd9
Durant la setmana de Sant Jordi vam convidar tothom qui volgués a llegir contes als nens i nenes de l’escola. Agraïm la participació dels familiars, amics, l’associació El Cercle, la Montse Figueras de la Biblioteca de Tàrrega, mestres i aprenents, que ens van explicar contes, poemes i altres lectures que ens han fet imaginar i ens han permès obrir la mirada.
Dijous, durant la jornada de Sant Jordi, vam gaudir d’un intercanvi de llibres amb els companys i companyes de classe. També, va venir l’alumnat d’I2 de la llar a l’escola acompanyats per l’alumnat de cicle mitjà per mirar contes i jugar plegats. Paral·lelament, vam muntar tres paradetes amb llibres, roses i dracs, així com roses fetes en 3D, que vam col·locar en diferents punts de Vilagrassa i que van tenir molt èxit.
A la tarda vam fer una cantata representada i molt especial de la llegenda de Sant Jordi. Ni el drac es volia menjar la princesa, ni la princesa volia portar faldilles. El drac necessitava ajuda per treure’s la branca del peu i volia fer amistats. Ell mateix va fer un tancat perquè els animals poguessin pasturar.
Donem les gràcies al mestre de música Josep Oriol, que ha vingut voluntàriament per dirigir la cantata, a les famílies del Leo i de l’Ares Pérez, per ajudar-nos amb els tendals, a l’Ajuntament, a les famílies, a tot l’equip docent i als aprenents, per fer-ho possible.
I tal com deia la cantata, som un equip.
Visca l’amistat, visca Sant Jordi i Santa Jordina!
El passat divendres 10 d’abril l’alumnat de l’escola Jardí vam realitzar la tradicional sortida amb bicicleta. Els nens i nenes d’infantil amb patinets i bicicletes van fer un circuit d’habilitat pel parc i els més atrevits i atrevides una volteta pel poble. L’alumnat de primària conjuntament amb el grup ciclista Alba ens vam posar una fita de molt nivell… Anar fins a la Bovera. Estàvem ben preparades per anar fent tornades amb els nens i nenes que estiguessin més cansats, però un cop més ens van sorprendre!! Tothom va aconseguir arribar a la Bovera!! Volem agrair molt la participació del grup ciclista Alba i de les famílies que van poder vindre, ajudant-nos, compartint esport i aventures! Ens ho vam passar genial!!