Easter egg hunt a Vilagrassa

Amb l’arribada de la primavera, hem celebrat una activitat molt divertida i esperada per tots. L’alumnat de l’escola Ramon Perelló va portar el seu cistell per participar al tradicional Easter Egg Hunt . Totes plegades vam recórrer la plaça del Sitjar buscant els ous amagats amb molta il·lusió.

Vam gaudir molt de l’activitat i ens ho vam passar d’allò més bé!

Fins al proper curs, Easter Bunny! 🐰

Anem de colònies a Solsona!

El dilluns i el dimarts 13 i 14 d’abril de 2026 els alumnes d’educació infantil i cicle inicial de la ZER hem anat de colònies a La Carral, a Solsona!

Els monitors i monitores i la gent de la casa ens han rebut amb els braços oberts i després de fer les presentacions hem pogut descobrir els espais de la Carral.

Hem donat menjar als animals, a les gallines, als conills, a l’oca, als la Marcel·lina, la Neula i el Torró que són els ruquets, a les cabres nanes i hem vist un dels ous dels emús que són gegants ells i els ous! Per acabar hem triat un dels animals i hem fet un imant molt bonic.

Els alumnes de cicle inicial també han pogut conèixer els animals del bosc i han fet un imant d’una de les  seves petjades, a veure qui endevinarà de quin animal serà.

També hem viscut l’aventura dels follets, ens hem vestit de follets i hem trobat trobat els ingredients pel mal de panxa del Silvestre que estaven amagats pel camp després de buscar i remirar hem aconseguit trobar tot el que ens feia falta per fer la beguda màgica de color rosa.

Hem fet una gimcana i hem viscut l’aventura dels pirates, duent a terme proves per aconseguir trobar el tresor amagat.

Al vespre vam anar a les nostres habitacions, i vam posar el sac i el pijama a les nostres lliteres preparant les coses per després de l’activitat de nit.

A la nit els alumnes d’educació infantil van fer l’activitat d’exhibició d’aus nocturnes, on van conèixer: un mussol banyut, una òliba, una fura, un conill, un xoriguer i un mussol reial que van portar del zoo dels Pirineus.

Els alumnes de cicle inicial es van convertir en contrabandistes i van fer un joc de nit ple de llum i misteris.

I per acabar el dia vam jugar amb les llanternes i vam anar a la discoteca a ballar i a divertir-nos d’allò més.

Al matí hem estat molt matiners i matineres, hem endreçat les bosses i cap a esmorzar.

Abans de cada àpat hem cantat i hem aprés cançons noves.

Durant les estones lliures hem jugat al parc, a futbol, a bàsquet, al futbolí, hem cantat i hem ballat.

Hem viscut dos dies molt intensos i plens d’aventures, visca les colònies!

La Mona a l’escola Jardí de Verdú

Avui divendres, 27 de març, hem estat tot el dia festejant el dia de la Mona a l’escola.

Al matí, cada classe ha fet i decorat la seva mona. Després, hem anat al pati a esmorzar i a esbargir-nos. Tot seguit, tota l’escola hem anat a les dues residències i al Museu Alba a compartir amb elles i ells aquest dia tan bonic. Els hi hem dedicat cançons i balls preparats pel mestre de música, en Josep Oriol. I en acabar, ens hem intercanviat regals de Pasqua.

A la tarda, hem anat a menjar-nos la mona i a beure suc de taronja que ens han fet els companys i companyes de l’aula dels mitjans.

Un dia perfecte per acomiadar-nos del segon trimestre i tornar amb les piles carregades!

Cliqueu a la foto per veure tot el que vam fer aquest dia.

La mona a Vilagrassa

Aquesta setmana hem celebrat La Mona!. El dijous a la tarda vam fer el tallers internivells amb tot l’alumnat de l’escola, on van poder fer diverses activitats: safates sensorials, just dance, pintar ous de Pasqua i circuïts variats a la pista.

Avui hem fet de cuiners/es i hem fet les mones de xocolata que ens menjarem aquesta tarda i segur que estan per llepar-se’n els dits!!

Sortida d’educació infantil de ZER a Vallcalent!

El dia 17 de març els alumnes d’Educació Infantil de tota la ZER Guicivervi vam anar d’excursió al Centre de Fauna Vallcalent de Lleida. Allà vam tenir l’oportunitat de descobrir animals que sovint els agents rurals troben ferits al medi natural i que són traslladats al centre per recuperar-se. També vam conèixer alguns animals que, tot i ser salvatges, han estat domesticats per les persones i després abandonats. Aquest és el cas del Pepe, un corb negre que va arribar amb una ala trencada i ja no va poder tornar a viure en llibertat.

Durant la visita vam poder observar dues àguiles marcenques, un duc, voltors, trencalossos, i milans reials, entre d’altres. A més, vam aprendre moltes curiositats sobre aquests: per què es troben al centre, com hi han arribat i de quina manera alguns d’ells ajuden a la recuperació d’altres animals ferits que van entrant.

També vam tenir l’oportunitat d’entrar en un observatori i anar veient diferents espècies d’ocells com: cigonyes, martinets, ànecs o pardals. Fins i tot alguns infants van poder veure córrer daines! Vam haver d’estar molt en silenci, però va ser fascinant poder observar la natura d’una manera tan emocionant.

Després de la visita, vam anar al Parc de la Mitjana de Lleida per dinar. Allà vam descansar i gaudir d’una estona de joc amb  les instal·lacions del parc. Ens va fer un dia preciós, que vam aprofitar de valent per jugar, compartir experiències i conèixer-nos encara millor!

Fins aviat!

Trobada d’atletisme 2026 a Arbeca

El Passat 17 de març, els alumnes de cicle superior de la ZER, vam anar a Arbeca per participar a les jornades d’atletisme que com cada any, organitza el consell esportiu.

Després d’esmorzar, vam realitzar tota mena d’activitats a la pista poliesportiva on els monitors ens explicaven les tècniques per executar adequadament l’activitat.

Seguidament, ens vam poder apuntar a l’activitat que ens havia agradat més per realitzar una petita competició.

Aquí us deixem algunes fotografies de la jornada