Projecte educatiu

La ZER Guicivervi s’autodefineix com a escola catalana, plural, democràtica, nosexista, activa i no confessional. La comunitat educativa dedicarem els nostres esforços a aconseguir:

Quant al treball individual:

• Dotar els alumnes de les tècniques i hàbits permanents.
  • Proveir-los de la capacitat d’anàlisi i síntesi.
  • Ensenyar-los a pensar amb rigor i creativitat.
  • Infondre’ls l’hàbit  de la laboriositat: estima pel treball ben fet i ben acabat.
  • Fomentar la inquietud pel saber i per la cultura.
  • Estimular la creativitat i les destreses manuals.
  • Cultivar la recerca, l’adquisició de coneixements, la sistematització científica de cara a una utilització pràctica i que no hi hagi desconnexió entre teoria i pràctica, entre treball i estudi.
  • Aconseguir dels alumnes una actitud oberta i receptiva envers els canvis dels progrés i de la tècnica.

Quant als valors humans. Treballar:

• La capacitat de tolerància i de respecte envers els altres.
  • La correcció en el tracte i en les manifestacions externes, per tal d’adquirir un bon comportament cívic.
  • El sentit de la llibertat i de la responsabilitat.
  • El respecte a la l’entorn i a la natura.

LES NOSTRES PRIORITATS:

• Millorar la mecànica i la comprensió lectora del nostre alumnat.
  • Durant el dia es llegeix durant trenta minuts. Estem iniciant un Pla lector.
  • La resolució de problemes matemàtics.
  • Millorar el nivell d’anglès a CM i CS es realitzaran tres hores d’anglès setmanals i també es fa l’àrea de plàstica en anglès.
  • Prioritzar els reforços i desdoblaments en les àrees instrumentals
  • Utilitzar les metodologies més apropiades per a cada àrea i nivell: projecte, racons, talles internivells, conferències, seguiment de llibre de text, cerca a internet, etc.
  • Vetllar per tal que tot l’alumnat de la ZER comparteixi experiències i coneixements que potenciïn les relacions interpersonals, organitzant activitats conjuntes com ara trobades, correus electrònics, redacció del bloc, etc.