Celebrem els 30 anys de les ZERs

El dissabte ens vam trobar a l’escola de Porqueres El Frigolet (Pla de l’Estany) per celebrar els 30 anys de la creació de les Zones Escolars Rurals.

La nostra va ser una de les quinze primeres ZERs i per començar es va fer un reconeixement a les persones impulsores, com ho va ser el mestre Joan Lluís Tous de Verdú, ens van explicar els orígens, que van començar al 1979, els motius, els objectius, els reptes pels quals es van mobilitzar juntament amb el Secretariat d’Escola Rural de Catalunya, per crear les primeres zones escolars rurals.

El reconeixement de les ZER es va fer efectiu amb la resolució de 9 d’abril de 1990 sobre la constitució de les primeres 15 ZERs de Catalunya i que ara són 84 ZERs que agrupen 360 escoles.

L’acte el va tancar el MH Conseller Josep Bargalló qui va apostar per l’impuls i la continuïtat de les ZERs.

En acabar el Pep Sala ens va fer gaudir amb els clàssics dels grup Sau com el Tren de mitjanit i Boig per tu.

Podeu clicar l’àlbum de fotos o el vídeo de la implantació de les ZERs a Catalunya.