VI Trobada de Jocs Tradicionals de CM a Balaguer

El passat dia 9 d’abril de 2026, es va celebrar la VI Trobada de Jocs Tradicionals que agrupa les escoles rurals i ZER’s de la comarca de la Noguera a Balaguer. Gairebé uns dos-cents trenta-cinc alumnes del cicle mitjà es van trobar conjuntament amb els docents d’educació física de cada un dels centres participants.

Aquests docents van aconseguir realitzar l’organització i la dinamització de totes activitats previstes i, malgrat la pluja, no els va fer enrere de que la jornada fos un èxit. Moltes gràcies per fer-ho possible!

L’alumnat va poder practicar jocs tradicionals que jugaven els nostre avis i àvies, com per exemple, els patacons, les xapes, el cementiri, tirar la soga, bales i pedretes, My God (originari de Moçambic) la cadena i cara i creu. Agrair a la paeria de Balaguer i al Consell Comarcal, així com al Consell Esportiu de la Noguera que col·laboressin amb la jornada. 

Aquests jocs els aporten compartir les activitats amb altres escoles de la comarca, que normalment som escoles petites i no tenim oportunitat de practicar aquests esports i jocs amb molt d’alumnat. I també és molt important la seva socialització que poden obtenir en un dia com avui, de fer amics i conèixer gent nova.

Explicar-vos que va ser un dia fantàstic de pràctica de jocs tradicionals, on tothom va poder gaudir d’allò més i, a més a més, també van poder interactuar i socialitzar-se amb l’alumnat de les altres escoles. Ah i l’entrega d’obsequis per tots els participants!

Fem ESPORT, que és SALUT!

Una salutació cordial i llarga vida a la trobada de jocs tradicionals!

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Desplaça cap amunt
Ves al contingut