FESTA FI DE CURS A L’ESCOLA AIGUADORA

El dia 14 de juny, a l’Escola Aiguadora, vam celebrar la festa de final de curs 2018 -2019. Els actes van començar al voltant de les 20.15 h. amb la representació de l’obra de teatre El Rei Lleó. Una bona estona abans de l’estrena l’alumnat es van anar incorporant de manera gradual, per tal de maquillar-se i canviar-se de roba. No faltava cap detall, tots i totes els actors i les actrius anaven d’allò més ben caracteritzats/-des, pel paper que els tocava representar, des de les disfresses que portava cadascú com el curós maquillatge que se’ls va fer.

Una vegada finalitzats els preparatius va ser l’hora de representar l’obra, i ho vam fer davant d’un nombrosíssim públic. Aquesta obra està basada en la pel·lícula: “El Rei Lleó” de Walt Disney. La història gira a l’entorn d’un jove lleó de l’Àfrica anomenat Simba, que aprèn quin és el seu lloc en el “cicle de la vida” lluitant contra diversos obstacles fins a convertir-se en el rei legítim del seu poble. Està basada en una versió del clàssic Hamlet de Shakespeare. A Hamlet s’explica la història d’un príncep que un dia descobreix que el seu pare s’ha mort i de sobte el fantasma del seu pare se li apareix i li diu que no s’ha mort sinó que l’ha assassinat el seu propi germà. El príncep ha de venjar l’assassinat del seu pare, així com el seu posterior desterrament i el fantasma del rei assassinat. Aquesta trama és similar a les què passa a la història del Rei Lleó, amb uns altres personatges, però: el príncep Simba, el rei Mufasa i el germà del rei Scar.

Aquesta bonica obra ens transmet algunes lliçons de vida que val la pena destacar:

• El passat ens pot fer mal. Tenim dues opcions: fugir-ne o aprendre ‘n.
  • El passat ens perseguirà sempre si no l’afrontem.
  • Molta gent i suposadament amics, apareixen per sorpresa a les nostres vides amb un únic objectiu: l’interès.
  • Sentir-nos lliures fa que ens n’adonem del nostre potencial, de les nostres habilitats i de la nostra autèntica personalitat.
  • Hakuna Matata, és una filosofia de vida. Canvia els teus temors i preocupacions… per moments de felicitat i d’amor.
  • Tenir un amic és tenir un tresor.
  • Si et proposes fer quelcom, i hi poses els mitjans, podràs aconseguir-ho.
  • Hi ha vegades que pensem que estem perduts i ningú ens necessita, però potser que sigui al contrari.
  • Tothom tenim alguna cosa a aportar al món i per això tothom ha de ser respectat amb igualtat.
  • La influència dels pares perdurarà per sempre.

Durant l’hora i trenta cinc minuts que va durar l’obra, els alumnes van fer una acurada representació i posada en escena, on cadascú va representar el paper que tenia assignat. La suma de tots els papers va fer que sortís un únic treball on tots i cadascú de nosaltres som imprescindibles per a fer treball en equip i  crear una major cohesió de grup .

L’adaptació de l’obra ha estat a càrrec dels mestres de l’escola i la part musical a càrrec de la Marta Traveset.

Després del teatre es va fer el lliurament de premis als guanyadors de dos dels projectes que fa temps que es fan a l’escola, el projecte Esmorfruitem on es premia l’alumne que ha menjat més fruita durant el curs; i l’altre que és diu: Enigmes, on cada setmana s’ha penjat  un enigma que els alumnes de Primària havien de respondre. Hi va haver doble empat, per una banda els guanyadors de l’Esmorfruitem foren el Carles Navarro i l’Aran Cardona i per l’altra, els guanyadors d’enigmes foren: l’Andreu Borés i  l’Aran Cardona.

La vetllada va continuar amb el comiat dels alumnes de 6è: l’Ares, el Nil i l’Aurora,: amb el comiat del mestre Oriol que el curs vinent no serà a l’escola  i amb la benvinguda dels quatre alumnes que el curs vinent faran P-3. També hi va haver intercanvi de regals entre els alumnes de 6è i els/les mestres.

Per tancar la jornada, els assistents a l’activitat vam poder degustar els plats que s’havien preparat per a l’ocasió i fer petar la xerrada amb amics i veïns de la contrada.