Documents de gestió de centre

L’exercici de l’autonomia de centres requereix d’instruments operatius que permetin l’organització i la gestió del centre a fi d’assolir els objectius definits en el projecte educatiu i retre comptes davant la comunitat i l’administració educatives.

La legislació vigent preveu que tots els centres elaborin els seus documents de gestió, com a eines eficaces que els han de permetre un exercici responsable de l’autonomia reconeguda. Aquests documents són els següents:

  • El projecte educatiu del centre (PEC), que inclou el projecte lingüístic (PL);
  • Les normes d’organització i funcionament del centre (NOFC);
  • El projecte de direcció (PdD);
  • La programació general anual (PGA);
  • L’avaluació de l’assoliment dels objectius previstos a la PGA, recollits en la memòria anual corresponent (MAC);

Els centres públics han de publicar de manera accessible, al web del centre, el projecte educatiu del centre, que inclou el projecte lingüístic, juntament amb les normes d’organització i funcionament del centre. La resta dels documents han d’estar disponibles per a la comunitat educativa, però no són de caràcter públic, perquè poden contenir dades sensibles.

El PEC (addenda) recull la identitat del centre, n’explicita els objectius, n’orienta l’activitat i hi dona sentit amb la finalitat que els alumnes assoleixin les competències bàsiques i el màxim aprofitament educatiu, en un marc d’escola avançada que posa el focus en la transformació educativa, centrada en: propòsit, pràctiques d’aprenentatge, avaluació i organització.