Males herbes o bones herbes?

Aquest dijous dia 21, dins el marc del Centre d’Interès Som Escola Verda i en l’àmbit de l’horari de Projectes, els alumnes de les tres línies de 1r d’ESO han aplegat la matèria vegetal que les «males herbes» han generat als nostres patis. Primer, però, es van esforçar de valent per aconseguir netejar el pati de plàstics, brics, paper d’alumini i altres elements que alguns alumnes incívics havien tirat al terra i s’havien barrejat. Amb aquesta matèria vegetal i juntament amb les fulles compostades dels dos anys anteriors hem fet una compostadora de grans dimensions, per intentar millorar la qualitat del la terra de l’hort de l’Institut. Hem aprofitat l’activitat per reflexionar sobre els diferents tipus de jardineria, sobre si hem de dir «males herbes» a les espècies que naturalment repoblen els espais, sobre la funció dels descomponedors en els nostres ecosistemes i sobre la necessitat de reverdir el nostre pati d’una forma gradual i convertint-lo en una eina per a entendre millor el nostre entorn i per a lluitar contra el canvi climàtic. Part dels materials els vam treure de la deixalleria municipal, a la qual agraïm la seva col·laboració.