Lecciones para el presente: Rotspanier

Els alumnes d’Història del Món Contemporani de 1r de Batxillerat van participar a l’acte d’inauguració de l’exposició ‘Lecciones para el presente: Rotspanier” que es pot visitar al Campus Catalunya de la Universitat Rovira i Virgili. La mostra recull experiències de treballadors forçats espanyols a Alemanya durant la II Guerra Mundial. La inauguració va comptar amb les intervencions del vice-rector de la URV, de Jordi Soler, eurodiputat i membre de la comissió de la Memòria històrica del Parlament Europeu i d’Àngel Veiga, fill d’un d’aquells exiliats republicans obligat a treballar en el camp de Gusen.
Durant el curs, els alumnes han treballat al voltant de la memòria històrica i han preparat una presentació sobre Ángel Veiga, exiliat republicà, ingressat en diversos camps de refugiats francesos i finalment, ingressat en i el camp de treball de Gusen, a Alemanya, on va morir. En aquest enllaç es pot veure la presentació.
Entre els participants hem comptat amb Jaume Camps, doctor en història i comissari de l’exposició, que ha estat treballant amb els alumnes al nostre institut.