Commemorem el Dia per l’eliminació de la violència envers les dones

El 25 de novembre vam commemorar el Dia per l’eliminació de la violència envers les dones, amb diversos actes molt emotius per conscienciar i sensibilitzar del greu problema que suposa la violència de gènere.
Per als alumnes de batxillerat, es va realitzar la projecció del curt de Jordina Ros, “Basuras”, que es centra en la violència domèstica contra les dones. Posteriorment es va fer un col·loqui amb la directora del film, l’actriu principal, dues psicòlogues del Pere Mata i una representant de l’assemblea feminista d’Alcover. Aquesta última entitat és la que ha promocionat i subvencionat l’activitat.
La pel·lícula, d’excel·lent direcció i amb gran treball de les actrius principals, va deixar tothom sense paraules i va ajudar a reflexionar sobre la violència masclista.
A més, l’esmentat dia, l’alumnat i professorat del nostre centre va realitzar una performance per denunciar la violència masclista que existeix a la nostra societat.
També, per tots els passadissos del nostre centre hi trobareu cartells, cada un amb el nom d’una dona assassinada aquest any 2019 a l’Estat espanyol. En total 63 dones (el nombre no vol dir que sigui exacte, però ens fa prendre consciència de la gravetat de la situació).
Amb totes aquestes accions vam voler col·laborar en la prevenció i denúncia d’aquesta xacra social.