Gràcies, Rosa, per tot allò que ens has ensenyat

La Rosa era una dona intel·ligent, d’actitud forta i serena que va venir l’any 2001 a l’Institut d’Alcover a donar classes a l’ESO, després d’aprovar les oposicions de tecnologia. De seguida ens vam adonar de les seves grans aptituds pedagògiques.

Les seves qualitats personals es veien a cop de vista: organitzadora, familiar, gran consellera (li consultàvem tot), directa, clara, sincera, transparent, molt transparent, responsable, lluitadora, ferma en les seves conviccions i arrelada a la terra, arrelada a la seva estimada Espluga.

La Rosa ha estat una gran professora. Les matemàtiques i la tecnologia eren la seva passió professional. Tenia una sensibilitat especial cap als alumnes amb més dificultats d’aprenentatge (ells no ho han triat, ens deia.) De ben segur que els alumnes, Rosa, et recordaran per la teva intensa dedicació.

Com bé sabeu, també era una gran conversadora, li agradava molt parlar, d’educació, de la vida, de pàdel, de tennis i, sobretot, de l’Emma i la Martina.

Volem destacar també la seva gran capacitat de treball i el seu amor a la professió, cosa que va demostrar sobradament sempre i, encara més, sent cap de la coordinació pedagògica del nostre Institut.

Gràcies, Rosa, per tot allò que ens has ensenyat, per la teva contribució a l’educació, i, gràcies, per la gran petjada que has deixat en les nostres vides. De ben segur que el teu llegat personal i professional perdurarà molts i molts anys.

Pere Aguadé, director de l’Institut Fonts del Glorieta.