Convalidacions per estudis de música

Els alumnes que cursen l’ESO i, simultàniament, estudis de música en conservatoris o escoles de música autoritzades, poden sol·licitar la convalidació o el reconeixement de matèries d’ESO. Ara bé, la sol·licitud s’ha de renovar cada curs.

Es poden convalidar només les matèries següents: Música, les matèries optatives de primer a tercer d’ESO (2 hores per curs) o una optativa de quart d’ESO (fins un màxim de 3 hores).

La documentació necessària que cal presentar és:
a) Una “Sol·licitud de reducció de matèries de l’ESO per als alumnes que cursen estudis de música en un conservatori o en un centre professional o en una escola de música autoritzada” (Model EMU1  ).
b) “Certificat expedit pel conservatori o pel centre professional de música en què s’acredita el curs que fa l’alumne / a”.
(Trobareu ambdós documents al següent enllaç certificats convalidacions música (Model CMU1 pels conservatoris, i CMU2 per les escoles de música ).

El procés de convalidació és el següent: el dia 30 d’octubre, dimarts, l’interessat presenta a la secretaria del centre la “Sol·licitud de reducció de matèries” (model EMU1), acompanyada del “Certificat expedit pel conservatori o pl centre professional de música” (model CMU1 o CMU2); al voltant del 12 de novembre, el director del centre resol la sol·licitud, i es notifica per escrit a l’interessat, amb possibilitat de recurs.

Si l’alumne deixa els estudis de música, el conservatori, el centre professional o l’escola de música ho ha de comunicar al centre de secundària, que prendrà les mesures oportunes pel que fa a les matèries convalidades.