CYCLING WORK – II Trobada Intercomarcal Joves-Empresa

Recull de fotos de la jornada.

El divendres 20 de novembre una vintena d’alumnes de 4t d’ESO del nostre centre van aprofitar l’espai de trobada entre joves i empreses que ofereix el consell comarcal de l’Alt Camp i la Conca de Barberà per potenciar l’arrelament dels joves de les dues comarques al territori. Aquest espai de trobada va ser la segona edició del Cycling Work al Concactiva de Montblanc.

L’alumnat assistent va poder conèixer les empreses que hi ha al territori, quina és la seva activitat i quins perfils laborals requereixen.

La jornada va començar a les deu amb la inauguració i presentació institucional de l’acte. A les onze, l’alumnat es va repartir en dos tallers impartits per la Fundació Vilaniu i la fàbrica de cadenes i articles per a cortines, José Ma. Sans Amill SA. La representant d’aquesta empresa va començar la seva ponència preguntant quina era l’afició dels assistents a la que li dedicaven més temps. Alguns van dir jugar a la play, anar en bicicleta, jugar al futbol, entrenar al gimnàs. A aquell a qui li agradava jugar a la play, la ponent li va preguntar “Has pensat estudiar alguna cosa relacionada amb les noves tecnologies?”, i a qui li agradava l’esport, “Has pensat en fer el CFGM Conducció d’activitats físico-esportives en el medi natural?”. A partir d’aquí va començar una xerrada el tema de la qual era convertir la passió que hom té en la seva feina.

A les dotze vam fer una pausa de mitja hora per esmorzar les pastes i entrepanets amb què Europastry ens va obsequiar.

Les dues últimes xerrades van córrer a càrrec de l’empresa d’alimentació de Sarral i Vallmoll Europastry i del Camping Montblanc Park Capfun, la qual va parlar, entre d’altres coses, de les capacitats necessàries d’un professional del turisme per tenir èxit: orientació al client, agradar i complaure, coneixements d’informàtica (Word, Excel, Facebook, Instagram…), capacitat de comunicació, idiomes (imprescindible anglès), capacitat d’aprenentatge, saber treballar en equip, polivalència, compromís, tolerància a l’estrès i implica.