Jornada de Serveis Comunitaris

Els Alumnes de tercer d’ESO del nostre Institut han organitzat aquesta setmana una jornada de Serveis Comunitaris amb la Fundació GINAC, que té per missió aconseguir la integració de les persones amb discapacitat i/o trastorn mental, de la gent gran i de les seves famílies.

La jornada va començar amb la presentació d`aquesta Fundació als alumnes. Ens van explicar que el seu objectiu és oferir tot el suport que les persones amb alguna discapacitat puguin necessitar, perquè disposin de les mateixes oportunitats que la resta de ciutadans.

Un esmorzar de germanor, preparat entre els alumnes i els membres de GINAC, va trencar el gel i va afavorir la coneixença entre totes les persones implicades a l’acte.

A continuació,  un grup de voluntaris d’Alcover va venir al centre a ensenyar-nos a jugar a bitlles catalanes i es va celebrar un campionat al pati.

Per cloure la jornada, els alumnes ens van oferir diverses cançons i coreografies en que els membres de la Fundació Ginac també es van animar a participar-hi.

El servei comunitari per a l’alumnat de secundària obligatòria és una acció que vol promoure que els alumnes experimentin i protagonitzin accions de compromís cívic, aprenguin en l’exercici actiu de la ciutadania, i posin en joc els seus coneixements i capacitats al servei de la comunitat.

El nostre centre s’ha implicat, a més a més, amb el Centre de Dia d’Alcover i amb la Llar d’Infants Xiu-xiu.