Igualtat de gènere: Més anuncis! Aquests ben actuals!

Recopilem aquí algunes propostes d’anuncis publicitaris que ha fet l’alumnat de 3r de l’ESO. Alguns mostren situacions de clara desigualtat de gènere tot i que ja apareixen d’altres que tenen en compte els criteris treballats en sessions anteriors. Què et sembla? Quins creus que esdevenen respectuosos amb la igualtat de gènere?

Sprite:

Bonafont (agua):

Ariel:

Asevi:

Campanya de La Caixa:

Invictus:

Axe:

Nike:

Esika:

Varis:

Old Spice:

Knorr:

Heineken:

Ariel:

Kazam:

Audi:

Adidas:

Las tres brujas:

Wolkswagen:

Contra el racisme!

Aquest cap de setmana ha tingut lloc un episodi de racisme al futbol profesional espanyol. Cal que reflexionem tots plegats sobre el racisme a la nostra societat. Aquí tenim alguns materials per fer-ho.

Introducció a la història

Aquí teniu els criteris d’avaluació de la prova de la unitat d’Introducció a la Història que farem la setmana vinent. Els comentem a classe:

Fonts històriques

L’alumne/a sap definir què entenem per font històrica, per a què serveixen i, a més, diferencia clarament entre fonts històriques primàries i secundàries i entre els diferents tipus de fonts existents.

Línia del temps

L’alumne/a situa els fets històrics en un eix cronològic, marca els grans períodes i identifica els fets rellevants que han suposat els canvis d’etapa.

Canvis Edat Moderna

L’alumne/a identifica els principals canvis que suposa l’Edat Moderna en relació amb èpoques passades en diferents àmbits (demogràfics, econòmics, religiosos, polítics, ideològics, artístics, etc.) i explica amb detall algunes de les seves característiques.

Inici Edat Moderna

L’alumne/a pot explicar els principals esdeveniments que marquen l’inici de l’etapa tot destacant la seva rellevància i impactes en diferents àmbits, així com la seva interrelació.

Repàs Sector Primari

Criteris d’avaluació de la prova de validació:

Àmbit Assoliment satisfactori Assoliment notable Assoliment excel·lent
Factors condicionants agricultura Enumera els tres factors que condicionen l’activitat agrícola. Enumera i explica breument els factors que condicionen l’activitat agrícola. Enumera i explica amb detall els factors que condicionen l’activitat agrícola. Explica amb detall el factor econòmic com a limitador d’aquests condicionants.
Agricultura de subsistència Enumera menys de tres de les característiques de l’agricultura de subsistència. Cita i explica breument quatre característiques de l’agricultura de subsistència. Cita i explica amb cert grau de detall més de quatre característiques de l’agricultura de subsistència. A més, comenta breument els tres models explicats a classe i la seva localització.
Agricultura de mercat Enumera menys de tres de les característiques elementals de l’agricultura de mercat. Cita i explica breument quatre característiques de l’agricultura de mercat. Cita i explica amb cert grau de detall més de quatre característiques de l’agricultura de mercat. A més, comenta breument els tres models explicats a classe i la seva localització.
Ramaderia de subsistència i de mercat. Enumera menys de dues característiques dels dos models. Diferencia clarament entre els dos models assenyalant tres característiques de cadascun. Diferencia clarament entre els dos models assenyalant més de tres característiques de cadascun i comenta quin és el model que es troba vigent a Espanya i Catalunya.
Pesca i aqüicultura Assenyala els tres grans problemes de la pesca a escala mundial. Assenyala els tres grans problemes de la pesca a escala mundial i els comenta breument. Assenyala els tres grans problemes de la pesca a escala mundial, els comenta breument i fa una proposta de solucions per a cadascun d’ells. Defineix breument l’aqüicultura i parla de les principals tendències.