Igualtat de gènere: Més anuncis! Aquests ben actuals!
10/04/21Recopilem aquí algunes propostes d’anuncis publicitaris que ha fet l’alumnat de 3r de l’ESO. Alguns mostren situacions de clara desigualtat de gènere tot i que ja apareixen d’altres que tenen en compte els criteris treballats en sessions anteriors. Què et sembla? Quins creus que esdevenen respectuosos amb la igualtat de gènere?
Sprite:
Bonafont (agua):
Ariel:
Asevi:
Campanya de La Caixa:
Invictus:
Axe:
Nike:
Esika:
Varis:
Old Spice:
Knorr:
Heineken:
Ariel:
Kazam:
Audi:
Adidas:
Las tres brujas:
Wolkswagen:
Contra el racisme!
06/04/21Aquest cap de setmana ha tingut lloc un episodi de racisme al futbol profesional espanyol. Cal que reflexionem tots plegats sobre el racisme a la nostra societat. Aquí tenim alguns materials per fer-ho.
Ciutadà estranger
06/04/21Introducció a la història
06/04/21Aquí teniu els criteris d’avaluació de la prova de la unitat d’Introducció a la Història que farem la setmana vinent. Els comentem a classe:
Fonts històriques
L’alumne/a sap definir què entenem per font històrica, per a què serveixen i, a més, diferencia clarament entre fonts històriques primàries i secundàries i entre els diferents tipus de fonts existents.
Línia del temps
L’alumne/a situa els fets històrics en un eix cronològic, marca els grans períodes i identifica els fets rellevants que han suposat els canvis d’etapa.
Canvis Edat Moderna
L’alumne/a identifica els principals canvis que suposa l’Edat Moderna en relació amb èpoques passades en diferents àmbits (demogràfics, econòmics, religiosos, polítics, ideològics, artístics, etc.) i explica amb detall algunes de les seves característiques.
Inici Edat Moderna
L’alumne/a pot explicar els principals esdeveniments que marquen l’inici de l’etapa tot destacant la seva rellevància i impactes en diferents àmbits, així com la seva interrelació.
Continuem treballant la igualtat
24/03/21Accés admissió Universitats
11/03/21Repàs Sector Primari
11/01/21Criteris d’avaluació de la prova de validació:
Àmbit | Assoliment satisfactori | Assoliment notable | Assoliment excel·lent |
Factors condicionants agricultura | Enumera els tres factors que condicionen l’activitat agrícola. | Enumera i explica breument els factors que condicionen l’activitat agrícola. | Enumera i explica amb detall els factors que condicionen l’activitat agrícola. Explica amb detall el factor econòmic com a limitador d’aquests condicionants. |
Agricultura de subsistència | Enumera menys de tres de les característiques de l’agricultura de subsistència. | Cita i explica breument quatre característiques de l’agricultura de subsistència. | Cita i explica amb cert grau de detall més de quatre característiques de l’agricultura de subsistència. A més, comenta breument els tres models explicats a classe i la seva localització. |
Agricultura de mercat | Enumera menys de tres de les característiques elementals de l’agricultura de mercat. | Cita i explica breument quatre característiques de l’agricultura de mercat. | Cita i explica amb cert grau de detall més de quatre característiques de l’agricultura de mercat. A més, comenta breument els tres models explicats a classe i la seva localització. |
Ramaderia de subsistència i de mercat. | Enumera menys de dues característiques dels dos models. | Diferencia clarament entre els dos models assenyalant tres característiques de cadascun. | Diferencia clarament entre els dos models assenyalant més de tres característiques de cadascun i comenta quin és el model que es troba vigent a Espanya i Catalunya. |
Pesca i aqüicultura | Assenyala els tres grans problemes de la pesca a escala mundial. | Assenyala els tres grans problemes de la pesca a escala mundial i els comenta breument. | Assenyala els tres grans problemes de la pesca a escala mundial, els comenta breument i fa una proposta de solucions per a cadascun d’ells. Defineix breument l’aqüicultura i parla de les principals tendències. |
Coneixem Open Arms
10/01/21