Història

En un principi, l’Institut Ernest Lluch i Martín va iniciar la seva activitat com a Secció d’Ensenyament Secundari el curs 2002-2003, adscrit a l’institut Camí de Mar de Calafell. Des d’aquell moment, el centre no ha parat de créixer:

• El 2005-06 vam tenir la primera promoció d’alumnes que van cursar tota l’ESO al centre. El mateix curs, en col·laboració amb l’ajuntament de Cunit i el Departament d’Ensenyament, comença a funcionar la UEC.
  • L’ESO es va consolidar el 2007-2008, amb quatre grups de 1r, 2n i 3r i tres per a 4t. El 2007 es va obtenir un PROA en la modalitat de “Programa de Suport a Centres de Secundària en Zones d’Atenció Educativa Preferent”.
  • El 2008 és l’any en què es signa l’Acord Quadriennal d’Aplicació del Pla Estratègic per a la Millora de la Qualitat del Servei Educatiu, cosa que implica treballar cap a l’assoliment de tres objectius principals:  La millora dels Resultats Acadèmics, la millora de la Cohesió Social i la consolidació del centre com un referent Educatiu a la zona.
  • El curs 2009-10 s’estrena el nou edifici, a l’avinguda del Castell.També és l’inici del estudis de CFGM en sistemes microinformàtics i xarxes i perruqueria i cosmètica capil·lar. L’institut s’afegeix al programa d’introducció dels ordinadors a l’educació (1×1), més tard conegut com 2.0.

• El estudis de batxillerat arriben el curs 2010-11 i completen l’oferta de postobligatòria del centre i es considera com a data de consolidació. A partir d’aquell curs el número d’alumnes segueix creixent de manera lenta però constant, arribant a la xifra de 800. La plantilla de professors també ha anat creixent fins a arribar a les 73 dotacions, cosa que es tradueix en un total d’uns 80 professors i professores.
  • L’estiu del 2019 s’instal·la un mòdul prefabricat per donar cabuda a l’increment d’alumnes.
  • El centre ha comptat amb tres equip directius des dels seus inicis. El primer, impulsat per la Paloma Sánchez-Casas Padilla; el segon i més longeu, amb en Romà Cano Franco al capdavant; i finalment, l’equip d’en Marc Blanco, que s’estrenà el 2016-17.
  • El 2023-24, s’incorporen a la direcció la Marisa González com a Cap d’Estudis en el lloc de l’Enric Caballé, i en Ramón Paraiso com a Coordinador Pedagògic, en lloc de Maria Marín. Amb aquestes noves incorporacions es prepara el camí per formar un nou equip directiu, un cop s’esgoti el segon mandat d’en Marc Blanco i arribi la jubilació de la persona que més temps ha treballat per l’institut, la Montse Pons, secretària del centre des del seu inici.