Xerrada amb Assumpta Montellà

El dilluns dia 11 de desembre els alumnes de 4t d’ESO van poder escoltar l’Assumpta Montellà, historiadora i autora del llibre La maternitat d’Elna. Ens va explicar com va conèixer l’Elizabeth Eidenberg, la infermera suïssa que va dirigir amb mà de ferro la maternitat situada al poble francès d’Elna. Hi van néixer 597 nens entre el 1939 i 1944 quan va ser clausurada definitivament pels nazis. Eren tots fills de refugiades de la Guerra Civil espanyola que estaven internades en els camps propers a Elna i de fugitius de la 2a Guerra Mundial.
Va ser una experiència que ens va emocionar perquè l’Assumpta va saber transmetre el dolor i la misèria que va provocar aquella guerra, i ens va fer reflexionar amb el que està passant actualment ben a prop de casa. Esperem que pugui continuar venint a l’institut de Collbató perquè val molt la pena escoltar-la.

Gràcies.