Projecte de Diversificació Curricular adreçat als alumnes de 3r i 4t d’ESO

Aquest curs s’ha pogut tornar a portar a terme el projecte de Diversificació Curricular adreçat als alumnes de 3r i 4t d’ESO. L’objectiu d’aquest, és poder donar resposta a les necessitats educatives dels alumnes, que amb més aprenentatges instrumentals i una pràctica que els apropa al mon del treball, arribin a assolir els objectius generals de l’ESO.

L’Institut, en conveni amb els ajuntaments de les poblacions d’on venen els alumnes, cerca empreses locals on poden cursar d’una manera diferent durant unes hores setmanals. Durant el temps que fan estada a les empreses es reforça l’adquisició d’habilitats funcionals i ocupacionals amb unes matèries diferenciades donant valor tant les seves habilitats com als elements personals. El projecte compta amb una professora responsable a l’institut i una tutora. Alhora cada alumne té un tutor/tutora al centre o empresa on fa el curs. Hi ha un seguiment molt individualitzat i coordinat entre l’empresa i l’institut, valorant l’activitat i el compromís de cadascun les alumnes.
L’alumne sap i ha d’entendre que la seva participació en el projecte és una oportunitat per a la millora dels seus aprenentatges. Un dels llocs on poden assistir els nostres alumnes és el Centre Hípic Collbató. És un entorn molt favorable tant per l’espai enmig de la natura com la relació que els alumnes poden establir amb els cavalls. Allà els alumnes fan les tasques de l’alimentació dels animals , manteniment de l’espai, neteja i raspallat dels animals i també poden fer equitació. Amb aquestes pràctiques al Centre Hípic, s’estableix un vincle de confiança i afectivitat amb els cavalls molt enriquidor. Alhora l’entorn fora de l’àmbit escolar permet un clima de tranquil·litat. Des de l’Institut agraïm la tasca que els monitors del Centre Hípic fan amb els nostres alumnes.