Sortida “Química Interactiva” a la UAB

El dilluns passat, 22 de gener, l’alumnat que cursa Química de primer i segon curs de batxillerat, ha participat en l’activitat “Química Interactiva”, que organitza la Universitat Autònoma de Barcelona. Ha començat amb una presentació sobre com la Química està present en tot en el nostre dia a dia. Seguidament, han fet una pràctica de química virtual amb un programari informàtic de simulació on han simulat el comportament de l’aigua.

Després d’haver gaudit d’una pausa per esmorzar s’ha dirigit al laboratori de química. Equipats amb bata, guants, ulleres de protecció i el dossier amb els protocols s’han disposat a treballar. Han analitzat els metalls presents en unes mostres d’aigua, han sintetitzat un material polimèric (slime), i també han pogut saber com es pot detectar la presència d’empremtes dactilars. Per acabar, el professorat del laboratori els ha fet una petita demostració amb nitrogen líquid.

Ha estat una experiència molt enriquidora tant per a l’alumnat com pel professorat acompanyant. Esperem poder-hi tornar a les pròximes edicions!