Sortida a la central hidroelèctrica de La Baells

El passat dimarts dia 8/04/24 vam visitar la central hidroelèctrica de La Baells amb l’alumnat de 2n de Batxillerat de les optatives de Bio i Tecno i l’alumnat de 1r de Batxillerat de Tecno.

Ens van fer una visita guiada a càrrec de l’enginyer responsable de la central, el Sr. David Fortuño. Allà, ens va explicar amb molta rigorositat i tota mena de detalls tècnics, les diferents parts de la central: ens va informar de l’alçada de la presa, del filtratge, del cabal mínim ecològic, de la canonada d’entrada, de la turbina Francis, de les disposicions de les pales, del circuit de refrigeració, dels frens de la turbina, del generador, de la sala de comandaments, de l’automatització i control de les diverses centrals de la companyia.

Finalment, ens van detallar el tipus i funcionament del transformador i de la xarxa de transport i distribució de l’energia elèctrica. Tota una experiència!