Pòster al Young Photonics Congress del ICFO

Divendres passat, el dia 11 de febrer, es va celebrar la 7a edició del “Young Photonics Congress” on tres alumnes de Batxillerat van presentar un pòster relacionat amb el seu treball de recerca.

L’ICFO està situat a Castelldefels, dins del marc de la Universitat Politècnica de Catalunya. Just al costat del canal olímpic, el campus presenta diferents serveis associats, com ara l’Institut de Ciències Fotòniques. El congrés motiva a joves d’ESO i Batxillerat a presentar estudis o experiències relacionades amb l’estudi de la llum o relacionat amb els àmbits que es projecten allà.

Primer, ens van oferir unes xerrades curtes per mostrar quins camps es treballen al centre. Van presentar projectes de termodifusió per millorar l’impacte ambiental, implants de retina per curar malalties degeneratives o microscopis per determinar distàncies atòmiques, entre altres.

Un cop fetes, i després d’un esmorzar, els alumnes de diferents centres van presentar els seus pòsters. En Sam, en Pol i l’Abel van presentar el seu projecte sobre Computació quàntica. El projecte està basat en el TDR d’en Sam Grifoll i els tres van defensar, davant de centres d’altres poblacions internacionals, el perquè aquest paradigma de computació serà decisiu pel canvi generacional en els ordinadors. Durant la visita, els altres alumnes de Física de 2n de Batxillerat van poder gaudir de la visita i conèixer diferents projectes de recerca sobre aquest camp.

Felicitats als ponents per la seva gran predisposició i la gran experiència viscuda.